Nog op zwarte lijst na 16 jaar

grappa63
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nog op zwarte lijst na 16 jaar

#1 , 30 apr 2022 07:42

Wij hadden in het verleden ( van 2001 tot en met 2005 ) een schuldbemiddelaar die de bemiddeling tussen de schuldeisers en ons heeft gedaan.
In 2005 werden we op de hoogte gebracht dat we vanaf die datum weer schuldenvrij zouden zijn.
Maar nu hadden we vandaag naar de garage geweest , wegens zware kosten aan onze oude auto en probeerden een financiering te krijgen voor een nieuwe auto , maar deze werd ons geweigerd omdat we nog steeds op de zwarte lijst staan bij de nationale bank na 16 jaar.
Hier kan een rechtzetting voor aangevraagd worden, werd me verteld.
Tot op heden hebben we nooit geen lening meer gedaan en hebben geen schulden meer sinds de datum van 2005.
Nu is mijn vraag hoe ik van de zwarte lijst kan geraken of zullen we er nooit meer af geraken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 30 apr 2022 10:44

Beste

U kan uw situatie op de lijst van Nationale Bank zelf raadplegen.
Zie site hieronder.

https://www.nbb.be/nl/faq/sta-ik-op-de- ... anbetalers

U zal daarop de contracten en kredietverstrekker terugvinden waarvoor u geregistreerd staat.

U kan dan een aangetekend schrijven richten aan kredietverstrekker en vragen om de registratie te schrappen.
Zij zullen dat enkel doen indien de schuldvordering effectief aangezuiverd is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”