notaris

Bloem2310
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

notaris

#1 , 29 mar 2022 12:55

Wanneer er naar de notaris moet worden gegaan voor de verdeling van het huis en inboedel waarbij 1 van de partijen de woning overneemt maar je vertrouwt de notaris niet die de tegenpartij verkiest kan je zelf dan naar een andere notaris gaan en wie betaald deze?

Ik heb namelijk gehoord dat de 2 notarissen de "verloning" dan moeten delen klopt dit?
Ik wil niet in mijn ongeluk lopen door iets te tekenen dat mij schaad.

Bedankt alvast

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 mar 2022 15:38


Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 29 mar 2022 16:16

Dat kan
Neem zelf een eigen notaris als je die van de andere partij niet vertrouwt

Zij zullen er echt geen boterhammeke minder om moeten eten :wink:

Reclame

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#4 , 29 mar 2022 16:51

Dat kan inderdaad.
Een goedkoper en sneller alternatief is om een bemiddelaar aan te stellen, die onderhandelt samen met u over de modaliteiten van de verkoop en informeert de notaris hoe de akte op te maken.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Bloem2310
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#5 , 30 mar 2022 14:24

@evi

Heeft wat er bij de bemiddelaar op papier gezet wordt dezelfde waarde als bij de notaris?
Hij wil de lening overnemen, een termijn vaststellen dat ik eruit moet en een schuld wegens eigen inbreng kwijtschelden maar we kunnne pas half mei naar de notaris en ik wil zolang niet wachten.

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#6 , 30 mar 2022 20:00

De afspraken gemaakt tijdens een bemiddeling gelden tussen partijen. Naar derden toe pas nadat de overeenkomst bekrachtigd wordt. De lening overnemen vraagt ook wel wat tijd, om het akkoord van de bank te krijgen.
Als je snel terecht kan bij een bemiddelaar dan is half mei een ideale timing voor de notaris. Tegen dan kan je besproken hebben wat je in de akte wil.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Bloem2310
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 31 mar 2022 12:32

@evi

Ja we weten wat we in de akte willen maar het is voor mij van groot belang dat dat nu al op papier staat en niet pas in mei.
Een 2de notaris brengt ook geen extra kosten met zich mee dan neem ik aan?

dankje

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#8 , 31 mar 2022 18:10

Extra kosten niet, extra tijd mogelijk wel.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Bloem2310
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#9 , 05 apr 2022 11:28

@evi

dat zal hij er dan maar bij moeten nemen aangezien ik niks meer teken alvorens het is nagelezen.


mvg

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”