CSR/emigreren

Wendy0610
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

CSR/emigreren

#1 , 16 mar 2022 10:36

Hallo,

Ik weet dat jullie dit een vreemde situatie gaan vinden maar ik durf het jullie toch voor te leggen.

Ik zit sinds 2015 in CSR en door een aantal serieus foute van mijn schuldbemiddelaar komt er geen positieve vooruitgang in mijn dossier integendeel.

Met andere woorden ik ben het kotsbeu.

Mijn advocaat vertelde echter een verhaal dat een client van hem tijdens CSR naar het buitenland gegaan was zonder iets achter te laten in Belgie, hij is naar Spanje gegaan. Het CSR verhaal stopte omdat die client "niet bereikbaar" was.

Ik ga dit jaar nog emigeren buiten de EU, dit stond zowiezo op de planning dus heeft niets met CSR verhaal te maken. Normaal was m'n CSR afgelopen maar door de zoveelste fout en nalatigheid van de schuldbemiddelaar gaat dit jammer genoeg niet lukken voor ik emigreer.

Komen ze mij "zoeken" buiten de EU in het kader van mijn CSR verhaal?

Wat als ik een testament opmaak, ik heb geen partner noch kinderen, en ik sterf over pakweg 30 jaar...komt dan het CSR verhaal opnieuw boven in België in functie van mijn nalatenschap?

Ik weet een hele boterham en misschien bijzonder verhaal... maar hier in België gaat m'n leven gewoon voorbij terwijl ik de kans krijg om in een ander lang opnieuw te kunnen beginnen.

Graag jullie advies of mening...

grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 16 mar 2022 12:53

Hebt u al eens een brief naar de arbeidsrechtbank gestuurd om u te horen over het verloop?
Krijgt u jaarlijks op zijn minst de afrekeningen.
Het is niet omdat u dat vindt dat het ook zo is.
Eens lezen :
https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... ollectieve

Wendy0610
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2022 13:24

Hallo Franciscus,

Ik heb nog maar één keer een afrekening ontvangen.
Zelfs mijn advocaat heeft al klacht neergelegd bij Ligeca over hoe de schuldbemiddelaar mijn dossier behandeld, of juist niet behandeld...

Reclame

Franciscus
Berichten: 38587

#4 , 16 mar 2022 21:20

Dan misschien toch eens naar arbeidsrechtbank???

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”