crs en verkoop huis

Lilibeth
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

crs en verkoop huis

#1 , 06 mar 2022 12:28

Besten,

mijn ex-man en ik zijn gescheiden in 2009 en sindsdien bezig met de vereffening-verdeling. Dit duurt al zo lang omdat mijn ex niet meewerkt en er door zijn schulden ook enkele jaren beslag is geweest op het huis. Mijn ex-man is in 2018 in de schuldbemiddeling toegelaten omdat dan zijn zaak is failliet gegaan. De schuldbemiddelaar dringt er sindsdien op aan dat het huis van ons samen verkocht wordt. Ik wil sinds de scheiding het huis graag overnemen maar mijn ex werkt op de één of andere manier niet mee. Hij zegt wel dat hij akkoord is met overname en het door mij aangeboden bod maar reageert nooit op de berichten van mijn advocaat.
Vorig jaar heeft de schuldbemiddelaar de schuldbemiddeling van mijn ex laten herroepen wegens niet-betaling van de aan mij verschuldigde boedelschulden en ook omdat hij niet reageert op haar aandringen het huis aan mij te verkopen. De schuldbemiddelaar heeft dat gewonnen en mijn ex is nu niet meer in schuldbemiddeling.
Echter is hij in beroep in gegaan tegen die beslissing en is de zaak inmiddels voor de arbeidsrechtbank verschenen. Daar bleek echter dat mijn ex te laat was om in beroep te gaan. Dit moet nu eerst beoordeeld worden voor het grondwettelijk hof. Volgens mijn advocaat kan dat gemakkelijk tot een jaar duren.
Ondertussen heeft mijn ex mij gecontacteerd en wil hij graag nu het huis dan toch verkopen aan mij. Hij is dus op het moment niet in schuldbemiddeling maar volgens mijn advocaat mag ik het huis nu niet kopen totdat er beslissing is van de arbeidsrechtbank of hij terug toegelaten wordt tot de schuldbemiddeling of niet. Dit omdat de vele schuldeisers anders de verkoop zouden kunnen laten nietig verklaren als hij terug in schuldbemiddeling mag. Met de nodige schadevergoedingen voor mij en ex. Ik wil hiermee gewoon een second opinion omdat als ik moet wachten tot hij weer of niet schuldbemiddeling mag er gemakkelijk weer een tweetal jaren gaan overgaan. Ondertussen blijf ik maar huur betalen en dien ik de nodige herstellingen aan het huis allemaal zelf voor te schieten. Iemand goede raad? Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lilibeth
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 mar 2022 09:28

Niemand?

Benove
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2022 15:17

Hallo, ik vermoed dat uw advocaat gelijk heeft. Als er andere schuldeisers zijn gaan zij ook een stuk van de koek willen en vrezen ze dat er voor hen niet genoeg zou over blijven.
Sols zou je denken dat de wet er is voor diegene die overal hun voeten aan Vegen en niet voor diegene die vooruit willen in het leven.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”