Afsluiten CSR ten einde raad

Teneinderaad666
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Afsluiten CSR ten einde raad

#1 , 03 feb 2022 14:39

Besye,

Ik zit in collectieve schulregelng sinds 2009.
Mijn advocaat zegt altijd dat hij get gaat afsluiten. Doet dit al jaaren. Kan ik dit zelf stopzetten en wat moet ik doen? Ik krijg altijd 50€ iedrre week maar ik wil dit echt stopzetten. Advocazt weet d at ik niemand ken en geeft altijd valse beloftes. Ik ga zelfmoord gepleegd plegen als dit nog lang duurt. Kan iemand zeggen wat ik moet doen????
Dank u wel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 03 feb 2022 16:41

Als je stopzet, komen alle schuldeiser in één keer op je af. Zal je dat kunnen betalen?

Teneinderaad666
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 feb 2022 18:46

Ja natuurlijk. Na 13 jazr is het genoeg geweest vint ik. Wat moet ik doen? Help mij aub.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 03 feb 2022 21:25

U kan contact opnemen met de arbeidsrechtbank waar de uitspraak gedaan wordt en daar inzage vragen van het dossier. Uiteraard melden dat bewindvoerder niet op uw vraag ingaat.

https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... ollectieve

Vanaf jaar X moet de schuldbemiddelaar dat jaarlijks doen.. daarvoor niet.

Teneinderaad666
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 feb 2022 02:23

Bedankt Franciscus!

Benove
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#6 , 05 feb 2022 07:58

Hier idem dito.
Mijn advocaat wou ook geen herziening doorvoeren al staat er bijna 100.000 euro op de rekening. Ik heb bijgevolg een advocaat onder de arm genomen en een brief geschreven naar de voorzitter van de arbeidsrechtbank. Daarin heb ik mijn verhaal gedaan alsook een staat van mijn inkomsten. Volgens mijn mar kon ik maar 300 euro per maand afbetalen, wat ook al niet klopte, maar de dag van vandaag is het een tienvoud van dit bedrag. Op 1 jaar tijd heeft mijn schuldbemiddelaar 40.000 euro kunnen sparen. Binnen de week kreeg ik een brief terug van de rechter dat ik moest verschijnen alsook mijn bemiddelaar. Daar is op vraag van mijn advocaat de rekening uittreksels gevraagd, en de stand van rekening. Dit moest hij voorleggen (gisteren 03/02/22).
Heeft hij niet gedaan, stand van rekening die hij doorgaf was nog dezelfde als van november vorig jaar. Ook heeft hij 13.000 euro teruggave van belastingen niet geïnd, wel een schuldeiser en is dit niet van de schuld afgetrokken. Nu wil hij een herroeping indienen omdat hij in zijn eer gekrenkt is maar de rechter zal hel hierin zeker niet volgen en stelt de zaak alleen maar uit. Ook heeft hij mijn advocate gedreigd waarop zij nu een brief zal sturen naar de stafhouder.
Mijn advies, bevraag u bij een andere advocaat, bekijk uw schulden en wat er volgens uw bemiddelaar op de rekening staat en schrijf een brief naar de rechtbank. Het zijn echt geen onmensen de rechters, en ze luisteren wel degelijk.
De rechter heeft mijn bemiddelaar nu gedwongen een verzoek tot beschikking in te dienen binnen de maand om zo de CSR te beëindigen en het resterend geld op mijn rekening te storten.
Ik wens je veel succes!

Franciscus
Berichten: 38592

#7 , 05 feb 2022 14:56

Aan TS en Benove laat weten hoe het opgelost is.

Benove
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#8 , 05 feb 2022 22:14

Zal ik zeker doen!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#9 , 06 feb 2022 17:17

Mag ik er op wijzen dat een schuldbemiddelaar (arbeidsrechtbank) geen bewindvoerder is (vrederechter) voor personen die bescherming nodig hebben ingevolge handelsonbekwaamheid.
In deze situatie raad ik T.S. aan om dringend contact op te nemen met de sociale dienst van het OCMW die meestal ook wel een jurist in dienst hebben of het CAW. Deze diensten hebben meer ervaring met dit soort situaties en kunnen desgevallend u bijstaan in contacten met de advocaat schuldbemiddelaar.

Zie: https://www.schuldbemiddelaar.vlaandere ... dgetbeheer
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Benove
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#10 , 03 mar 2022 09:57

Aan Franciscus,

Mijn schuldbemiddeling en vervroegde terugbetaling werd goedgekeurd door de rechtbank. Ook is mijn schuldbemiddelaar nu op het matje geroepen en moet hij binnen de 30 dagen alle betalingen uitvoeren en het resterend saldo op mijn rekening storten. Ook moet hij een gedetailleerde overzicht voorleggen van alle inkomende en uitgaande betalingen.
Alsook drong hij erop aan dat ik de schadevergoedingen moest betalen wat afgewezen werd door de rechtbank omdat die in eerste instantie niet werden weerhouden. Ook heeft hij om en bij de 78.000 euro verloren door wanbeleid en ik dus dat geld kwijt ben. Nu gaat mijn advocaat nog verder gaan im dat geld te recupereren. Gaat om belasting geld bvb die hij niet ontvangen heeft maar de schuldeiser, en dit is niet van de schuld afgetrokken, ....

Ik ben al blij dat de rechtbank mij gelijk heeft gegeven en het eindelijk achter de rug is.

Benove
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#11 , 13 mar 2022 15:14

Even een update!

Mijn schuldbemiddelaar gaat nu tegen de uitspraak van de rechtbank in beroep voor een vervroegde terugbetaling. Ook weigert hij nog steeds bankuittreksel te overhandigen. Heb ondertussen al meer dan 16.000 euro tegoed.

Dus mijn inziens is er iets niet pluis en probeert hij uitstel en uitstel te verkrijgen. Ik vraag mij af of hij mijn geld niet gebruikt heeft voor andere doeleinden.

Gr

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”