Betaald en toch incasso

Uw Lijf
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Betaald en toch incasso

#1 , 18 nov 2021 17:41

Hallo allemaal

Ik hoop hier een antwoord te vinden op mijn vraag.
Ik probeer het zo beknopt mogelijk te houden.
Enkele weken geleden kreeg ik plotseling een mail van een incassobureau dat me vertelde dat ik een rekening niet had betaald en herinneringsfacturen (die ik niet eens heb gehad) had genegeerd.
Het factuur waarover ze het hebben is nochtans betaald en hier heb ik bewijzen van.
Toch blijven deze mensen mij zwart maken op sociale media, proberen ze me steeds te bellen (niet lang genoeg om op te nemen en spreken nooit iets in) en me dreigmails sturen.
Ik begrijp niet goed wat hier aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

Hopelijk heeft hier iemand een antwoord op en kan iemand me helpen.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 18 nov 2021 17:50

Wat bedoelt u met zwart maken op sociale media?

Ik neem aan dat u de betaalbewijzen al hebt overgemaakt, wat was hun reactie hier op?

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 18 nov 2021 17:53

Incasso die je zwart maakt op sociale media?
Dat lijkt mij al niet koosjer, en is al zeker niet wettelijk (privacywetgeving).

Als je effectief betaald hebt, kan je alles negeren.
Blijven ze je lastig vallen: reageren dat je betaald hebt.
Blijven ze je nog steeds lastig vallen: aangetekend schrijven dat ze dit moeten stoppen, of dat je een klacht wegens belaging zal indienen.
Blijft het dan nog steeds: effectief die klacht indienen.

Enige dat zij kunnen (en mogen) doen, is (beleefd) dreigen of naar de rechtbank stappen.

Reclame

Uw Lijf
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 nov 2021 17:58

Met het zwart maken op sociale media wil ik bedoelen dat ze me een wanbetaler noemen, dat niemand meer met mij in zee mag gaan, dat ik niet betaal voor het geleverde werk, ...
Maar het ding is zo.. Ik heb persoonlijk geen bestelling gedaan bij dit bureau, maar een vriend van me heeft in mijn naam, op zijn adres deze bestelling geplaatst. Ik heb mijn vriend betaald en die vriend heeft het bureau betaald. De bewijsstukken zijn opgestuurd.

Ik ben momenteel niet aan het reageren op hun posts of mails nadat ik alles heb doorgestuurd.
Graag zou ik hen duidelijk willen maken dat ik klacht wil indienen wanneer ze hier niet mee stoppen. Toch wilde ik even zeker weten of dit kon. (:

Uw Lijf
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 nov 2021 18:01

Ik ben dus in feite 3e partij in het hele verhaal.
Uiteindelijk heb ik hier niets mee te maken, is het een probleem tussen een vriend van me en het incasso bureau, maar doordat hij in mijn naam (op mijn bedrijf) heeft besteld ben ik het slachtoffer.. :(


Uw Lijf
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 nov 2021 18:37

Het incassobureau ligt in Nederland.

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 nov 2021 19:05

Het incassobureau ligt in Nederland.

En van waar bent u? Dit is een Belgisch forum.

LeenW
Berichten: 12825

#9 , 18 nov 2021 19:05

Op zich is dit wel een raar verhaal, u laat uw bedrijf gebruiken voor een privé aankoop van een vriend?

Uw Lijf
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 nov 2021 19:31

Ik ben van België.
Dit was geen privé aankoop, dit was een bedrijfsaankoop, maar ikzelf heb die bestelling niet rechtstreeks geplaatst bij het bedrijf waar het over gaat.

pho450
Berichten: 192

#11 , 18 nov 2021 20:07

Kan je het verhaal iets duidelijker maken?
Je noemt jezelf derde partij, maar het was toch een bestelling op jouw naam (of jouw bedrijf) die jij betaald hebt? Dan ben jij toch de klant?
Wie maakt je zwart? Het incassobureau of het bureau waar je iets bestelde? Of bestelde je een dienst bij een incassobureau?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”