Openstaande schuld Intrum

BernadetteH
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Openstaande schuld Intrum

#1 , 09 nov 2021 18:22

Goede avond,

In 2014 is mijn vader naar de Verenigde Staten verhuisd. Ik heb zijn huis gekocht en woon nu op zijn oude adres.

Al een paar jaar ontvangen wij brieven van Intrum, gericht aan mijn vader, in verband met een openstaande schuld van een paar honderd euro.
Wij hebben al meerdere keren doorgegeven dat hij niet meer op dit adres woont en dat ze met hem op zijn adres in de US moeten contacteren. De brieven hebben we ook steeds netjes naar papa doorgestuurd maar hij vind dat ze zelf maar contact met hem moeten opnemen :x. Ik heb tot vandaag alleen telefonisch contact gehad met Intrum hierover. Er zit elke keer ongeveer een jaar tussen de brieven.

Vandaag kwam er weer een brief aan en ik heb weer met Intrum gebeld. Weer het verhaal verteld en weer gehoord dat dit adres het adres is dat ze van de schuldeiser hebben gekregen. Alleen zeiden ze er nu bij dat ik best eens checkte met de gemeente of mijn vader hier toevallig niet meer ingeschreven stond. Want de volgende stap is de deurwaarder.

Wat kan ik nu het beste doen? Ik heb zonet een mail gestuurd naar Intrum met daarin weer de uitleg, het adres van mijn vader en een attest van gezinssamenstelling dat ik ook daarnet via het e loket heb opgevraagd.

Is dat voldoende om deurwaarders buiten te houden of zijn er nog stappen die ik moet ondernemen? Ze kunnen toch niet verwachten dat ik die schuld ga betalen omdat het toevallig mijn vader is?

Alvast bedankt voor advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sianna
Berichten: 156

#2 , 09 nov 2021 19:14

Nee, maar als uw vader zijn domicilie nog op dat huis staat, (wat kàn, maar me zou verbazen) dan mogen ze wel heel uw inboedel komen aanslaan. Dus wie staat er op dat een attest van gezinssamenstelling van de gemeente? Ook uw vader? Of niet?

LeenW
Berichten: 12826

#3 , 09 nov 2021 19:18

Voor een paar honderd euro kan u het best voorschieten en dan van uw vader terugvragen. Terwijl hij ginder koppig doet, gaat u hier met de miserie zitten.

Reclame

BernadetteH
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2021 19:22

Op het attest staan alleen ik en mijn gezin.

En ik ben niet van plan dat bedrag te betalen. Wij moeten al heel erg op ons geld letten en het gaat over bijna 500 euro. Dat is al veel geld voor ons.

BernadetteH
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2021 19:39

Nog extra aanvulling.

Onze papa krijgt wel degelijk post van de Belgische overheid waar hij nu woont. Zijn belastingbrief gaat al zeker naar daar, brieven voor zijn pensioen, enz. Dus de overheid heeft zijn adres.

Dat zou toch niet het geval zijn moest hij niet uitgeschreven zijn?

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#6 , 09 nov 2021 20:06

invorderingsbedrijven zijn nu niet diegene die een gemiddelde eerlijkheidsfactor na streven. Ik zou mij toch de vraag stellen waarom Intrum u maar om jet jaar een brief stuurt. Een schuldeiser heeft meestal niet zolang geduld en zou best kunnen dat Intrum op eigen initiatief en voor hun rekening werkt en niet meer voor de schuldeiser. Zelfde voor gehad met een invorderingsbedrijf dat ergens data/adressenlijst had gekocht en met die lijst probeert centen binnen te halen. Na jarenlange discussie met een provider zelfde voor gehad. Toen gevraagd aan incasso naar hun volmacht, derdenrekening en nog wat andere zaken. Nu 3 jaar geleden en niks meer van gehoord. Natuurlijk wel een zeer vervelende situatie met jouw vader maar waarschijnlijk weet Intrum maar al te goed dat centen halen bij uw vader zo goed als onmogelijk is en proberen ze bij u bakzeil te halen. De gerechtsdeurwaarder (als die er ooit komt want volgens mij een slappe dreinging van Intrum) zal zelf alles eerst moeten checken en als die zijn werk goed doet en jouw vade ris e rniet meer gedomicilieerd dan stopt de zaak denk ik
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 nov 2021 20:43

Als u een brief krijgt gericht aan uw vader, schrijft u op de omslag: "Woont niet op dit adres" en geeft hem terug aan de post. Elke andere vorm van communicatie met een incasso wordt daar geïnterpreteerd als een "lifeline" waar nog wel iets te halen valt.

LeenW
Berichten: 12826

#8 , 09 nov 2021 21:21

Op het attest staan alleen ik en mijn gezin.

En ik ben niet van plan dat bedrag te betalen. Wij moeten al heel erg op ons geld letten en het gaat over bijna 500 euro. Dat is al veel geld voor ons.
Probeer dan op zijn minst uw vader te overtuigen dit te betalen. Een schuld verdwijnt niet door dit te negeren.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#9 , 10 nov 2021 08:54

Een schuld verdwijnt niet door dit te negeren.
Schulden verjaren ook wel eens

Advies geven om àndermans schulden te betalen, die mogelijk zelfs al verjaard zijn, is niet bepaald OK.


Intrum duidt iemand aan als schuldenaar die intussen al 7 jaar in VS woont
Dat kan dus best al verjaard zijn, als het terecht was

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#10 , 10 nov 2021 09:02

Elke andere vorm van communicatie met een incasso wordt daar geïnterpreteerd als een "lifeline" waar nog wel iets te halen valt.
Vraagsteller kan Intrum ook -aangetekend- laten weten dat de jarenlange belaging wegens vermeende schulden van een derde persoon, en intussen zelfs dreiging met deurwaarder, wat haar gemoedsrust drastisch verstoort, onmiddellijk dient op te houden.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#11 , 10 nov 2021 09:16

Op het attest staan alleen ik en mijn gezin.

Op welk attest??? Dat van de bond van het Heilig Hart???
Staat hij nog op uw adres gedomicilieerd of niet? Heeft de gemeente dat bevestigd?
Indien niet meer gedomicilieerd, stuur je alle brieven gewoon terug met de mededeling "Woont niet meer op dit adres" en punt uit.
Je creëert zelf deze problemen door niet duidelijk en kort te reageren.

TomdeJurist
Berichten: 20
Juridisch actief: Ja

#12 , 10 nov 2021 11:21

Op het attest staan alleen ik en mijn gezin.

Op welk attest??? Dat van de bond van het Heilig Hart???
Staat hij nog op uw adres gedomicilieerd of niet? Heeft de gemeente dat bevestigd?
Indien niet meer gedomicilieerd, stuur je alle brieven gewoon terug met de mededelinbg "Woont niet meer op dit adres" en punt uit.
Je creëert zelf deze problemen door niet duidelijk en kort te reageren.
@mava, TS heeft duidelijk voorafgaand meegegeven dat het het attest gezinssamenstelling gaat.


Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”