CSR stijging inkomen

LaenenK
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

CSR stijging inkomen

#1 , 15 sep 2021 23:54

Beste,

Als je in CSR bent gestapt en op dat moment als inkomen een leefloon had van het OCMW (1000 euro), en nu later werk hebt gevonden waar je 1800 euro netto verdient

Word je leefgeld dan ook verhoogd? Of blijft dit hetzelfde ondanks het feit dat je inkomen nu hoger is?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 17 sep 2021 11:31

Het zal ergens een compromis worden. U dient dat wel steeds te melden aan uw dossierbeheerder.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 sep 2021 16:36

Ik heb iemand gekend in zo een geval, en deze kreeg ook meer, dit hangt af van je beheerder.
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 18 sep 2021 13:12

Zoals hoger aangegeven kan je hierover best praktische afspraken maken met de advocaat die door de rechtbank werd aangesteld in het kader van een CSR. Uiteraard moet je inkomen uit arbeid melden aan het OCMW dat je een leefloon heeft/had toegekend. Het is niet onmogelijk dat de aangestelde advocaat akkoord gaat met een hoger "leefloon". Dit is immers afhankelijk van heel wat factoren zoals de nog "openstaande" schuld en je bereidheid om mee te werken in de CSR.
Veel succes.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 18 sep 2021 13:25

Is het geen beter idee om meer af te betalen zodat u sneller uit de CSR geraakt?

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”