Autoverhuur vraagt betwisting terug

Facelunk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Autoverhuur vraagt betwisting terug

#1 , 07 sep 2021 10:56

Best naam firma verwijderen uit tekst onderaan - JurecaBE - moderator
U zal zelf de naam van de firma moeten verwijderen in de .img file - JurecaBE- moderator

Hallo,

Wij hebben enkele maanden geleden een auto willen huren bij X. We hadden de huur betaald met een Mastercard Prepaid.
1 week voor de datum van afhaling worden we gebeld door X- en krijgen we te horen dat we bij het afhalen een Visa kaart moeten presenteren.
Een Visa kaart heb ik niet, dus hebben we de huur geannuleerd.

Daarna hebben we een betwisting ingedient bij www.mijnkaart.be bij Worldline. Deze hadden meer bewijs nodig dus hebben we geprobeerd om Xte contacteren, maar dit leek onmogelijk (ze nemen de telefoon nooit op, je kan ze niet mailen, contact formulier meerdere keren ingevuld maar nooit antwoord gehad.)

Dit hebben we laten weten aan Worldline en ze hebben de betwisting gestart.
Vandaag krijgen we een mail van X dat het bedrag bij hen werd teruggetrokken en vragen ze ons om dit zo snel mogelijk terug te betalen.

Ik heb contact opgenomen met Worldline om te vragen wat ik moet doen. Die zeiden dat ik mijn kaart best zo snel mogelijk blokkeer en dat ik X volledig meot negeren omdat blijkbaar bij een betwisting X enkel contact mag hebben met Worldline. En dat als ze niet akkoord gaan met de betwisting zij dat zelf moeten betwisten met Worldline en niet met ons. Dat ik met mijn mastercard het recht heb aankopen te betwisten en dat handelaars het dan moeten regelen met worldline.

Klopt dit? Wat zou ik best doen in dit geval?

Afbeelding

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 07 sep 2021 11:43

Hebt u gebruik gemaakt van de wagen?

Facelunk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2021 11:51

Hebt u gebruik gemaakt van de wagen?
Neen, nooit de wagen opgehaald zelfs.

Reclame

artemis
Berichten: 3294

#4 , 07 sep 2021 13:03

Het probleem zal niet gaan over Visa of MasterCard. Het probleem is dat u niet over een geldige kredietkaart beschikt maar enkel over een prepaid-kaart waarbij ze qua waarborg nooit weten welk bedrag er nog op de kaart staat indien zich een schadegeval voordoet.

Wat staat er hierover in de algemene voorwaarden die u allicht goedgekeurd hebt? Mogelijk hebt u goedgekeurd dat u over een geldige kredietkaart beschikt om bij pick-up van de auto voor te leggen.
En hoe zat het precies met de annulatievoorwaarden? Kon u de overeenkomst annuleren en tot wanneer?

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 07 sep 2021 15:26

In elk geval factuur aangetekend protesteren !

artemis
Berichten: 3294

#6 , 07 sep 2021 19:16

In elk geval factuur aangetekend protesteren !
Inderdaad, maar TS moet dan wel weten op welke basis te protesteren. Vandaar mijn vragen hierboven.
Autohuur gaat quasi altijd gepaard met een credit card (en geen debit card). Niet zo zeer voor de boeking zelf die vaak perfect betaald kan worden met debit card, maar wel voor de waarborg ter plaatse bij pick up.
Belangrijkste lijkt me hier de voorwaarden tot annulering. Werd dat tijdig gedaan en volgens de juiste voorwaarden?

Graag feedback van de TS

berenod
Berichten: 942

#7 , 09 sep 2021 07:43

Heb bij bovenstaande reeds meerdere malen gehuurd, en tijdens de procedure wordt meermaals duidelijk gemaakt dat bij afhaling een geldige kredietkaart moet voorgelegd worden.
Maakt niet uit of dit Visa, Master of America Express is (heb zelf enkel mastercard).

Echter zijn er nog steeds mensen die denken dat een prepaid mastercard of visacard ook een kredietkaart is, maar dit is niet het geval, en kunnen niet gebruikt worden voor de waarborg.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”