Lening herzienen en bijlenen bij andere bank. Wat met woonbonus?

Josvandenoude
Topic Starter
Berichten: 43
Juridisch actief: Nee

Lening herzienen en bijlenen bij andere bank. Wat met woonbonus?

#1 , 17 jun 2021 20:09

Beste,

Ik heb een hypothecaire lening aangegaan bij een bank voor 180 000 en dit in 2019 . Ik heb recht op de woonbonus. Ik had hierna in 2020 nog is 40000 euro geleend .

Nu wil ik die beiden leningen samenvoegen plus bijkomend 20 000 lenen en een lening aangaan met vaste rente bij een andere bank.

Ik zou dan langs de notaris moeten gaan.

Behoud ik mijn recht op de woonbonus?

Ik had gelezen voor de bijkomende bedragen niet maar hoe wordt deze dan gesplitst als ze allemaal samengevoegd worden?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 19 jun 2021 11:44

Beste

Je zal de woonbonus behouden voor het restsaldo van de oorspronkelijke lening. Bij een herfinanciering zal de overnemende bank binnen één kredietopening verschillende voorschotten (kredietcontracten) opmaken waardoor je ook verschillende fiscale attesten zal ontvangen.
Indien die bank dat niet zou doen (wat onbegrijpelijk zou zijn) dan moet u zelf met een regel van drie uw bedragen uitsplitsen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”