Collectieve en advocaten

Ellie2019
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Collectieve en advocaten

#1 , 18 mei 2021 01:01

Ik ben sinds 2018 in collectieve. Dit, omdat ik door mijn bipolaire stoornis buitensporig veel geld heb geleend van een dubieuze bank. Ik kwam uiteraard in betalingsproblemen, omdat deze bank mij bleef lenen, terwijl ik als alleenstaande moeder van 3 kinderen dit nooit kon terugbetalen.
In 2018 collectieve aangevraagd. Ik heb echter een eigen woning waarbij de afbetalingstermijn op 15 jaar zou lopen. Er werd geen verwijtbaarheid naar de bank (enige schuldeiser) opgemaakt en geen kwijtschelding bedongen na 15 jaar. In 2019 was de verhouding tussen mij en de advocaat zo verziekt dat ik via de arbeidsrechtbank een andere heb bedongen en gekregen! Ik werd echt als strikt behandeid, terwijl ik voltijds werkte en 2500 als alleenstaande met 3 kinderen binnenbracht. Ik moest om alles smeken: benzine om naar het werk te kunnen rijden, eindejaarsgeld. Ik kreeg 1300 van het werkten vroeg hem om 150 euro, niks gekregen. Mails beantwoordt hij niet, hij scheldt u liever uit per telefoon om dan de telefoon in de haak te kwakken. Het is nu een jaar geleden dat de rechtbank mijn verzoek gehonoreerd heeft, maar we leven in een kleine gemeenschap en ik weet dat hij dit nog altijd doet. In de periode van 2018 tot heden zijn er ook geen enkele schulden afgelost. Heb zo de indruk dat ik, met eigen woning, vooral spaar om de wedde van de advocatuur in stand te houden. Het gedrag van deze advocaat heeft een diepe, psychische, indruk op mij nagelaten en mij tevens tot het twijfelen gebracht of ik niet beter mijn huis zo verkopen. Echter, de huurprijzen in mijn gemeente zijn evenhoog als wat ik nu aan hypotheek betaal. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 18 mei 2021 18:32

Doorbijten!
Binnen een aantal jaren ben je schulden vrij.
Wel de nodige lessen uittrekken en het nooit meer zo ver laten komen.

Fons54
Berichten: 445

#3 , 18 mei 2021 18:34

+ het is onmogelijk dat er geen schulden werden afgelost als het klopt wat je zegt ivm je inkomen.

Reclame


Ellie2019
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 mei 2021 01:20

Het is helaas echt waar. Ik ben benoemd ambtenaar en breng 2500 euro netto per maand binnen. Daarnaast nog een onkostenvergoeding van 300 tot 500 euro. Ik moest tanken bij het duurste tankstation en op een gegeven moment moest ik zijn rekening ondertekenen. Uiteraard heb ik dit geweigerd, wat door de advocaat niet in dank werd afgenomen. Ik heb tot nu toe 6500 euro betaald aan de advocatuur, terwijl ik maar 1 schuldeiser heb. Na de overdracht van de arbeidsrechtbank ben ik bij het OCMW terecht gekomen en die zijn gelukkig heel wat menselijker. De advocaat diende zijn eindstaat in en dit werd afgekeurd door de arbeidsrechtbank. Hij had teveel kosten in rekening gebracht. Hij doet niets anders dan CSR. Dat betekent dat hij ook mensen die minder verdienen dan ik geld aftroggelt. Ik ben zo kwaad! Kan ik ergens een klacht indienen. Het probleem is wel dat het een man us met twee gezichten: een vreselijke advocaat voor mensen in collectieve, maar wel schepen van de stad.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 mei 2021 16:23

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”