schuldadvocaat krijgt jaren na datum nog steeds vakantiegeld en dergelijke toegestort

dennisl
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

schuldadvocaat krijgt jaren na datum nog steeds vakantiegeld en dergelijke toegestort

#1 , 26 apr 2021 19:06

beste, na talloze forumposts met betrekking tot collectieve schuldbemideling doorlezen te hebben blijf ik met de handen in de haren zitten.

ik zal jullie mijn verhaal toelichten ter info: door omstandigheden was ik rond 2012 dakloos geworden en had ik een schuld opgebouwd, deze bestond toen enkel uit de afbetaling van een wagen die ik zo goed als total los heb gereden. destijds kreeg ik brieven van fiducre dat ze de wagen kwamen ophalen . echter was dege wagen getakeld door een zogezegde vriend. ik zij hem dat fiducre de wagen terugwouden in de staat waarin hij zich bevond. waarop de "vriend" mij via een tekstberichtje melde dat de wagen terugkwam nadat ik 66eur per dag aan stakosten betaald had (hiervoor was helemaal geen contract getekend of niets) zijn garage bevond zich ook in nederland en hij had toen ook de nederlands identiteit. doordat ik toen op straat leefde heb ik hier niet verder op inkunnen gaan. ik had als het ware geaccepteerd dat ik toen een schuld had van 6680eur aan fiducre en niets tegen die zogezegde vriend die mijn wagen toen gestolen had als het ware. na wat te kunnen werken en een waarborg te sparen heb ik een appartement kunnen huren en ja hoor toen kwamen de deurwaarders ook. na heel wat schulden afbetaald te hebben ben ik op aanraden in collectieve schuldbemidelling gegaan . de prodeo advocaaat die ik toen aangewezen kreeg door de rechtbank is toen tot bij me thuis geweest om het leefloon en de af te lossen schulden te bespreken (dit is ook de eerste en laatste keer dat ik die mens gezien heb). enkele weken later kreeg ik ook effectief mijn eerste leefloon, 1007 eur om precies te zijn. tijdens het gesprek hier thuis heb ik deze man ook verteld dat een leefloon van 1000€ bitter weinig was aangezien ik een huurkost had van 800eur en ik dan nog geen rekeningen of eten betaald had . deze man wist mij dan ook te vertellen dat dit geen enkel probleem ging zijn, hij had het allemaal uitgerekend zij hij ("op 2 jaar ben je ervan af") ik heb dit dan ook 2 jaar proberen vol te houden (wat onmogelijk was ). al snel was ik verplicht de advocaat te bellen om te melden dat ik zelfs geen eten meer kon kopen, dit heb ik meermaals geprobeerd zonder enig succes hem te kunnen contacteren. het werd zo erg dat ik hem zo goed als dagelijks probeerde te bellen en hij mijn nummer uiteindelijk geblokkeerd had, we waren toen nog geen half jaar in csv. toen mijn huidige werkgever begon te merken hoe ik eraantoe was en na te luisteren naar mijn verhaal begon ook hij zich vragen te stellen en pogingen te ondernemen de advocaat te bereiken. dit was even succesvol als mijn eigen poging uiteraard . dit heb ik dan 2 jaar volgehouden zonder enige reactie van deze advocaat, hij kon wel reageren en dreigen toen hij doorhad dat ik mijn invaliditeitsuitkering voor mezelf hield en mijn werkgever destijds een deel van mijn loon toch op mijn eigen rekening storte. en je raad het al 2 jaar later kreeg ik een brief van de rechtbank dat de csv beeindigt was .
toen begon de miserie pas echt, ik kreeg eindelijk na 2 jaar een overzicht van de rekening van de advocaat. op dit overzicht vond ik echter betalingen terug naar een rekening met de naam de jongens en dergelijke, hier ben ik niet op ingegaan omdat ik hem toch nooit kon bereiken en ik dacht dat ik er eindelijk vanaf was. echter enkele weken later kreeg ik van al de schuldeisers (fiducre, pidpa, fluvius, afstandonderwijs en de belastingsdients) opnieuw rekeningen en telefoons . dit bleken exact dezelfde bedragen als voor de csv te zijn. fluvius had ik onmiddelijk betaald na hun telefoontje (+800€) de rest melde ik dat dit wel vreemd was omdat ik net uit csv was en die bedragen daarin waren opgenomen. pidpa en afstandsonderwijs accepteerde dit . enkele weken later kreeg ik van fluvius opnieuw een rekening in de bus van om en bij de 2500€ (toen ik hiervoor belde werd ik uitgelachen en kreeg ik te horen dat ik mijn rekeningen maar moest betalen. na heen en weer te lopen en bellen wisten ze eigenlijk zelf niet vanwaar die rekening zou komen..... dit gaven ze echter niet toe en kreeg ik plots een afrekening in de postbus van om en beide 12000kwh op 1 jaar verbruik aan elektriciteit wat absoluut niet kan ( ik woon in een heel klein appartementje ) na wat gediscussieer werd ik voor een LAK commisie van het ocmw geroepen en werden mijn maandelijkse voorafbetaling verhoogd naar 250eur elktriciteit en 150 eur voor gas (wie betaald dit voor een appartement ? :o ) nu is deze schuld ondertussen opgelopen naar meer dan 3000€ ( de torenhoge voorafbetalingen werden plots ook bij de schuld aan fluvius gezet en mee opgenomen in de budgetmeter die ik plots ook kreeg. ik heb die schuldavocaat toen meermaals proberen te contacteren zonder succes alweer. na deze tegenslag mentaal verwerkt te hebben kwam de belastingdienst met net dezelfde situatie op de proppen... en ook toen deze advocaat zonder succes proberen te contacteren. na dan 2 jaar proberen te overleven hebben ben ik een bank binnengestapt voor een woonkrediet (huren is geld weggooien) de man van de bank wist me te vertellen dat ik op de zwarte lijst stond (info die de advocaat allemaal verzwegen had). toen ik thuiskwam ben ik beginnen opzoeken over schuldbemiddeling en kwam ik allerhande info tegen die me het vermoeden gaf dat mijn csv allesbehalve volgens het boekje verlopen is . die periode moest ik ook vakantie geld trekken ( de eerste x zonder loonbeslag als het ware ). toen ik dan het uitreksel van de rjv kreeg zag ik dat dit op zijn rekeningnummer werd gestord ( een jaar na het ontvangen vn de brief van de rechtbank ) ik heb hem toen meermaals moeten bellen en na ongeveer 4 maanden had ik uiteindelijk mijn centen. nu enkele jaren later blijkt na wat opzoekwerk dat hij nog steeds 100% loonbeslag heefd bij de rjv (wie weet waar nog ) ik heb zelf dit jaar ook al 4 x gebeld met fiducre voor een schrapping van de zwarte lijst... telkens krijg ik hun excuzes aangeboden en word het onmiddelijk opgelost. niet dus. ik heb vorig jaar dan ook met de rjv gebeld en hen mijn situatie uitgelegd zij vertelde me dat ik aan de advocaat moest zeggen dat hij een brief moest sturen voor zijn volmacht te verwijderen, ze hebben echter wel de helft van mijn vakantiegeld toen op mijn rekening gestort. nu dit jaar is het verhaaltje nog steeds bezig met de advocaat fiducré en fluvius. we zijn nu inmiddels zeker 7 jaar verder dan toen de miserie begon maar staan nog geen stap vooruit. ik heb echt het gevoel dat desondanks ik al die tijd mooi elke dag ben gaan werken en nooit slecht verdiend heb mijn leven gestopt is toen ik in contact met die "advocaat" kwam . ipv mij te helpen heefd hij in mijn ogen de put veel dieper gemaakt dan dat hij was en voor zichzelf een passief inkomen gezorgd voor de rest van zijn leven . de ene x dat ik hem heb kunnen contacteren ( met een gsm van een collega ) vertelde ik hem dat elke site die info en de regels van csv toelicht wist te melden dat het blijkbaar de taak is van de advocaat om zijn volmachten overal weg te halen + correcte info en contact moet voorzien tijdens de csv alsook een spaarboekje voor na de csv moet aanleggen . hij lachte mij immers uit en melde me dat hij niets moet dat niet in het vonnis stond .
weten jullie wat ik hiermee moet ? ik zie de rest van mijn leven best somber in ... ik zie mezelf niet meer elke dag werken om er geen eur aan over te houden!

alvast hartelijk bedankt, Dennis.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38596

#2 , 26 apr 2021 19:57

Wie heeft toelating gegeven aan vriend wagen te takelen? was dat een firma? Hoe is die over de grens geraakt? Wie heeft de papieren?
Wist fiducere dat wagen in NL stond en door wie meegenomen?

Advocaat wordt aangesteld door de arbeidsrechtbank en is niet uw advocaat. Indien niet akkoord ==> arbeidsrechtbank.
Tja achterhouden van gelden is inderdaad einde CSR ... en dan komen alle schulden en kosten terug normaliter.
U zal inderdaad terug naar de arbeidsrechtbank moeten.
Ga eens langs bij de sociale dienst van het OCMW of bij een www.caw.be in uw buurt.

dennisl
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2021 22:44

ik had zelf mondelinge toelating gegeven (we gingen hem echter samen herstellen) hij had een wagenhandeltje net over de grens ...... op het vonnis van de rechtbank stond nochtans schulden voldaan ;) en naar de arbeidsrechtbank omdat hij nog steeds geld afhoud van me waar hij al meer dan 3 jaar geen recht meer op heefd ? en zwijg me van het ocmw .... die hebben telkens wel 1 of andere reden om me niet te hulp te staan ... als ikzelf uitreken hoeveel ik zou moeten betaald hebben over de periode van 2 jaar en 3 maanden komt dit overeen met het bedrag dat ik ook effectief afgaf als zijnde loonbeslag.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38596

#4 , 27 apr 2021 09:54

Als u toestemming geeft is het geen diefstal en blijkbaar was hij handelaar.
Uw verwachtingen zullen niet overeenkomen met de taak van een OCMW als men niet wil dan eindigt het voor hen.
Als de door de arbeidsrechtbank aangestelde advocaat een fout maakt dient u terug naar de arbeidsrechtbank te gaan.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”