Geld lenen aan exvriend

Sayoenga
Topic Starter
Berichten: 2

Geld lenen aan exvriend

#1 , 12 jan 2009 10:23

Ik en mijn vriend,ondertussen ex,Jurgen, hadden een huis gekocht. Nog voor alles zo goed als geregeld was had ik het met hem uitgemaakt omwille van persoonlijke redenen. Ik zat met mezelf in de knoop. De verkoop is nog doorgegaan en we hadden met de bank besloten dat ik hem een deel zou lenen. Daar heb ik een schriftelijk bewijs van.Ik wou dat hij via domiciliëring mij terugbetaalde en een vast bedrag zou terugbetalen,dan was ik tenminste zeker dat ik mijn geld terug kreeg. Jurgen wou gewoon zo via overschrijving elke maand betalen en geen vaste bedragen.Ik ben ermee naar de bank geweest en ze zeiden dat Jurgen eens moest langs komen. Jurgen is nog niet daar geweest en zoals ik hem ken zal hij dat ook niet doen. Ik heb de indruk dat hij er probeert vanaf te komen. Momenteel betaalt Jurgen elke maand een vast bedrag terug, maar ik heb schrik dat hij na een tijdje niet zal betalen of dat hij het vergeet. Wil dan ook zo snel mogelijk mijn geld terug.Als hij nu het maandelijkse bedrag niet zou verhogen moet hij ongeveer 7 jaar afbetalen,maar ik wil het bedrag,4680 euro, eerder terughebben.Welke mogelijkheden zijn er om dat bedrag eerder terug te kunnen krijgen en dat ik zeker ben dat ik het terugkrijg?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding