beeindiging bewindvoering

huurdertje_81
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

beeindiging bewindvoering

#1 , 10 mar 2021 16:50

8 jaar geleden, toen ik ging alleen wonen,ik was 30 jaar. hebben ik en men ouders aangevraagd om voorlopige bewindvoering krijgen, de bewindvoerder is mijn vader. in al de jaren heb ik nooit problemen had, en goede band met me ouders had. mijn ouders hebben geen slechte bedoelingen en hebben me altijd geholpen. maar nu is de situatie verbeterd,waarbij ik enkel begeleiding nodig heb voor budgetbeheer en bepaalde regelingen met de bank. zelf ben ik geen verkwister en zorg goed voor me centen,denk na voor ik iets koop. leningen en krediet begin ik niet aan en ben ik geen voorstander van. liever een maand zonder tv dan krediet aan te gaan,bv

nu denk ik en mijn ouders aan om de bewindvoering op te zeggen, mits wij dit niet meer nodig vinden, en ik dit zeker niet wil uitgeven aan een derde persoon (advocaat, bv), en ik inzie dat vrijwillige budgetbegeleiding voldoende is.

wat zijn de stappen die ik moet doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower
Berichten: 1034

#2 , 10 mar 2021 18:00

Maak een afspraak met het caw en vraag of ze u mee willen begeleiden
Nu met corona is het daar heel druk, dus neem er uw tijd voor, en geef hen ook tijd.

Veel succes

Kristel Peeters
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 mar 2021 18:05

Uw bewindvoerder zal de vrederechter een brief moeten sturen met de vraag om de bewindvoering stop te zetten alsook de redenen.
Vermoedelijk zal u beiden ook uitgenodigd worden bij de vrederechter.
uit het jaarverslag dat uw vader naar de vrederechter moet sturen, zal moeten blijken dat u over voldoende gelden beschikt om alles zelfstandig te doen zonder in de problemen te komen.

Als je vader de bewindvoering vrijwillig doet, neem ik ook aan dat er geen probleem is om eventueel ook je te helpen bij de budgetbegeleiding.
Uiteindelijk komt het een beetje op hetzelfde neer behalve dat jij zelf alles moet betalen

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”