collectieve schuldregeling

kelly8111
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

collectieve schuldregeling

#1 , 09 mar 2021 19:14

hallo
ik had een vraag over collectieve schuldregeling
wij hebben in 2017-2018 een woning laten bouwen dit is een hel geweest.
de woning is waterdicht geplaatst alles van afwerking hebben we uit handen gegeven.
nu hadden wij een aannemer aangesteld om alles van elec. ventilatie en water te leggen in de woning
de elec is door een man gelegd die voor hem in onder aanneming werkte geen reclamaties daarover
de firma heeft water en ventilatie zelf geplaatst
elke rekening dat wij kregen is binnen de termijn betaalt nooit problemen mee gehad tot de laatste rekening heb ik meerdere e-mails gestuurd en een aangetekend brief om die rekening te krijgen door de problemen dat in het huis zelf aanhielden is dit echter uit mijn gedachten gegaan
in tussentijd hebben wij immens veel last gehad met de woning meerdere lekken binnen in de roofing op de 2 daken is meermaals overplakt geweest tot na de zoveelste keer dat een man alles eraf heeft gedaan en terug geplaatst heeft waaronder de zonnepanelen dat de mensen van de elec hebben geplaatst.
NOOIT is er nog iets gezegt van die rekening en bij ons is dat met al die miserie aan het huis uit ons hoofd gegaan
tot 2jaar later dat we pech hadden aan de verwarmingsketel kregen wij de vraag van een mede investeerder zeg kunde is zeggen dat jullie nog een rekening open staan want wij vinden daar niets van terug.het is dat er een mede compagnon uit de zaak treed en de man van de elec is er mee gestopt
op da moment viel onze frang nog ni en zeide wij pff wij hebben toch elke rekening betaalt da wij hadden toe gestuurd gekregen? ja zei da hij das waar da heb ik ook gezien
er ging een tijd over voor de herstellingsstukken dat weer de vraag kwam waarop ik antwoorden met de zelfde zin da ik zei wij hebben toch elke rekening van jullie betaalt dat we hebben na gekeken dat ze zeiden ja das waar da heb ik ook gevonden
een paar maanden later zei hij per telefoon ik heb de rekening gevonden hoor ze was waarschijnlijk niet verstuurd er is nog €15000 open da wij zeiden da hebben wij nu niet geen probleem zei hij dan regelen we wel een afbetaling en dan betaalde maar wa da ge wil.
dus zo gezegt gedaan bedrag afgesproken (tot ons goed vertrouwen was dit mondelijk) ik heb 3keer een email moeten sturen tot ik het rekening nr (wat ik nog steeds niet heb gekregen) wat ik dan zelf heb heb gestort op de betaling van het herstelling stuk
die periode lag de baas erg ziek in het ziekenhuis voor enkele weken volgens zijn collega
wij hebben netjes alle maanden het afgesproken bedrag af betaalt met een gestructureerde mededeling nu krijgen wij ineens een dikke 2 maand geleden een brief per email van een advocaat om direct te betalen , ik bel daar naar ik leg da uit en krijg botweg dat ik lieg dat er nooit een afbetaling was afgesproken en dat die klant van hem niet liegt en dat ik maar ben beginnen afbetalen op de boef als ik er zin naar had.
met die advocaat was niet te praten wij hebben ons direct een advocaat gezocht en deze heeft met die advocaat contact opgenomen tot weinig verbazing was die even onbeschoft tegen onze advocaat.
onze advocaat zei om ons veilig te stellen om een collectieve aan te vragen om te zien dat dit wordt aanvaard en zo zou hij nog een handje achter de rug hebben als die advocaat niet wil onderhandelen.
we moesten papieren tekenen om die aanvraag hiervan te doen.
wij zo goed geloving dat gelooft er werd niets meer over gezegt en wij zijn nog verder blijven afbetalen.
tot wij vrijdag een email kregen van mijn man zijn werk dat zijn loon was aangeslagen en wij in collectieve zijn wij wisten niet wat wij lazen hij nam direct contact op met de advocaat dat was aangesteld daar kreeg hij het antwoord dat dat de normaalste gang was en dat we moesten langskomen. we zijn daar letterlijk binnen gegaan om ons rek nr te geven en te horen gekregen van een verbaasde advocaat dat wij maar 1 schuld hebben die we dan nog aan het afbetalen van een redelijk klein bedrag en dat we volgende maand moeten terug komen.
wat gebeurt er met mijn hypotheek dat loopt en mijn leningen dat ik heb lopen? want ik heb echt niet genoeg gekregen om deze te betalen , ik heb gelezen dat deze geblokkeerd word bij de bank tot de schuld is afbetaalt klopt dit?
als dit het geval is en met het vakantie geld is deze rekening betaalt .
nu hebben wij vorige week net besloten om de woning terug te verkopen omdat wij in de Limburg wonen en terug naar antwerpen gaan (waar we ook van komen) omdat ik hier mij niet goed in mijn vel voel en ik geraak hier niet gewend
kan ik een aanvraag doen om die kwijtschelding omdat dit ook zo kort was?
kan ik dan nog lenen?
ik ben mijn eigen zaak aan het opstarten de bedoeling was om op de zaak(omdat dit toch een aanzienlijk bedrijf gaat worden) iets te zoeken en zo te lenen ipv prive kan ik dit dan nog?
de oorspronkelijke bedoeling was om 1a2jaar te huren en intussentijd iets te zoeken om daar mijn bedrijf in te runnen
zijn dit dromen die nooit uit kunnen komen?
we zitten er nu echt wel door omdat dit het laatste was dat we wilde we betaalde netjes af en nu gedoe weer
kunnen we best zelf contact opnemen met onze bank?
ik hoop dat jullie mij wat meer uitleg kunnen geven
groetjes kelly

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”