Herziening csr

Benove
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Herziening csr

#1 , 06 mar 2021 12:22

Hallo Allen,

Samen met mijn vrouw zijn wij toegelaten tot CSR op 6/01/2012.

De minnelijke aanzuiveringsregel werd goedgekeurd in oktober 2016.
Dus bijna 5 jaar na de toelating. Ipv 6+6 maand.
Nu werd deze voor 10 jaar aangevraagd tot 10/2026.

De schuld was ook aanzienlijk omdat ons huis openbaar werd verkocht terwijl we al in CSR zaten en volgens de advocaat dit een gunst Was van de notaris. Ook al hadden wij deze te koop gezet en kregen we een bod die 60.000 euro hoger lag dan de verkoopprijs van de openbare verkoop.

Dit terzijde is mijn loon aanzienlijk gestegen en zou eind dit jaar genoeg moeten zijn gespaard om alle schulden te betalen. Inclusief ereloon van de advocaat. Nu had ik dit gevraagd of een herziening mogelijk was en volgens de advocaat is dit terug een gunst van hun.

Kan dit zomaar? Als wij erin zouden blijven tot 2026 zouden wij wel een spaarpot hebben van om en bij de 150.000 euro. Maar kost de advocaat ons ook nog 7500 Euro.

De kosten die op het jaarverslag staan zijn 20.095 Euro. Nu heb ik een schuldeiser gecontacteerd en daar zijn de kosten om en bij de 50.000 euro.

De intresten zijn blijven lopen.

Komen die Kosten erbij bij een herziening of zijn het de kosten bij begin van de CSR die moeten betaald worden bij de schuld?

Volgens anderen moet bij een herziening enkel de schuld betaald worden.

Graag advies of meer info.

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6854

#2 , 06 mar 2021 14:27

De schuld was ook aanzienlijk omdat ons huis openbaar werd verkocht terwijl we al in CSR zaten en volgens de advocaat dit een gunst Was van de notaris. Ook al hadden wij deze te koop gezet en kregen we een bod die 60.000 euro hoger lag dan de verkoopprijs van de openbare verkoop.

Wanneer hebt u dat bod gekregen, hoe ver van de datum van openbare verkoop, wanneer bekendgemaakt aan die advocaat + notaris, en was het afkomstig van een solvabele bieder? Wat hebben ze uiteindelijk met dit bod gedaan?

Bleef er nog een schuld aan woonlening over ? Hebt u dat bod dan desgevallend ook aan de maatschappij/bank/... overgemaakt ?

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 06 mar 2021 14:30

En wat zegt de arbeidsrechtbank hierover tenslotte is het de rechter en niet de advocaat die beslist.

Reclame

Benove
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2021 21:20

In eerste instantie werd de bank op de hoogte gesteld. Dit bod was 6 maand voor de openbare verkoop.

Er werd ons ook gezegd dat de beslaglegging niet ging doorgaan door de toelating in CSR.

Na het gesprek met de advocaat zei deze tegen ons dat dit een gunst Was van de verkopende notaris.
Mijn advocaat (niet schuldbemiddelaar) zei dat dit niet daar was en wou een rechtszaak aanspannen. Na 3 maand besliste ze dan maar om er niet mee verder te gaan omdat de bank zelf maar moet instaan voor de kosten als ze hun geld niet zouden krijgen.

De resterende schuld van de bank Wa inclusief kosten openbare verkoop rond de 102.000 Euro.

Ondertussen is er 45.000 Euro aan schulden betaald en staat er ongeveer 65.000 Euro op de spaarrekening.

Jaarlijks wordt er 3600 euro aan schuld betaald. Deze maand ging er al meer naar de spaarrekening.

Ik vroeg om een herziening aan mijn advocaat omdat mijn loon verdubbelt is. Maar begon ze te zeggen dat dit een gunst is, en als ze een herziening aanvragen ik ook alle kosten en intresten moet betalen.

Ik had ook even contact opgenomen met de instantie die de inning doet voor de bank en er zou volgens hen nog 115.000 euro openstaan. Terwijl in het jaarverslag sprake is van 69.000 euro. Dus begrijp het niet helemaal. Lopen de intresten en kosten gewoon door?

Ik vraag mij ook af in hoeverre de rechtbank die jaarverslagen bekijkt.

Afbetaling van 3600 Euro per jaar en ongeveer 25.000 Euro sparen per jaar.

Zij moeten dit toch ook zien!!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”