kinderbijslag csr

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

kinderbijslag csr

#1 , 24 feb 2021 05:47

Beste allen

Ik wou even informeren of de schuldbemiddelaar zomaar kinderbijslag mag inhouden om maandelijkse dossierskosten te verrekenen.

Ik heb netto €1300/maand + kinderbijslag+ huurtussenkomst, totaal ca 1600/maand alles samen.
Na betaling van de huishuur Krijg ik maar ongeveer €600/Maand leefgeld waar we dan onze vaste kosten(electriciteit,water,internet) nog van af moeten rekenen.
Wij moeten dan nog met 3personen van ongeveer €350 a €400/maand leven, van dit geld moet dan ook nog eens per maand €250 aan medische kosten af gerekend worden.Dus veel blijft er niet over voor met 3personen(2 volwassene en 1kind) van te leven.


De schuldeiser heeft ongeveer per maand €260 nodig voor de aflossingen, en dan word er ook nog eens per maand ongeveer €150 a€200 denk ik afgehouden voor dossiers kosten.
Wanneer ik info vraag over een speciaal fonds voor de dossierskosten dan word er gewoon gezwegen.


Wat kan ik doen.Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38590

#2 , 01 mar 2021 18:57

Is er een vonnis van de arbeidsrechtbank?

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2021 20:25

@Franciscus
Er is totaal geen vonnis.
Wij hadden een aanvraag gedaan voor Csr op te starten in september 2020.

In de papieren van de csr bemiddelaar die ik moest tekenen stond er letterlijk leefloon vermeerderd met kinderbijslag is het minimum dat er qua leefgeld word uitbetaald aan ons.

Maar de bemiddelaar maakt meer dossierkosten voor haar eigen dan dat de schuldeisers betaald worden.
De bemiddelaar is de secretaresse van een advocaat die tevens ook plaatsvervang vrederechter is.

Reclame

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 mar 2021 13:26

Maar de bemiddelaar maakt meer dossierkosten voor haar eigen dan dat de schuldeisers betaald worden.
De bemiddelaar is de secretaresse van een advocaat die tevens ook plaatsvervang vrederechter is.
Die hoge dossierkosten zijn "normaal" en dat is ook de reden waarom bemiddelaars graag zien dat alles zo lang mogelijk duurt. CSR is absoluut de laatste optie en velen stappen, al dan niet met een duwtje, in een CSR wanneer dit niet nodig is. Vaak betalen ze dan nog eens, als de schuld niet hoog is, meer aan "dossierkosten" dan schuld. In 't kort: ja, die dossierkosten zijn "normaal".

Franciscus
Berichten: 38590

#5 , 10 mar 2021 13:28

Via welke organisatie is de CSR dan wel?

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 mar 2021 02:36

En is het dan normaal dat je nog minder dan €50/week pp krijgt en daar nog de rekeningen moet van betalen? Je mag geen niewe schulden bijmaken maal al je voor 2volwassen en schoolgaand kind van 6jr maar €600/maand krijgt en daar nog rekeningen moet van betalen,.......
Kindergeld is voor mijn zoontje maar kinderbijslag word ook ingehouden
Dit stond niet in de documenten bij aanvang csr.


Ik zoi ene kant de csr willen stopzetten en contact opnemen met de schuldeisers om zelfde per maand te kunnen betalen rechtreeks dan heb ik ook geen maandelijkse dossierskosten maar is dit te betrouwen?

Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#7 , 11 mar 2021 10:56

Je moet het eens bestuderen en sommigen doen het maar wel eerst grondig de gevolgen bestuderen. Wat is je totale schuld? Als die enorm is, wel, dan is het eigenlijk geen optie.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#8 , 11 mar 2021 16:59

lees: https://www.vlaanderen.be/collectieve-schuldenregeling

CSR en geen vonnis van een arbeidsrechtbank?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”