Schuld door borgstelling

Christelvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Schuld door borgstelling

#1 , 09 feb 2021 20:38

Ik ga proberen om t in t kort uit te leggen...zo n 20jaar geleden heb ik borg getekend voor een lening voor een motor voor mijn toenmalige vriend. Bij die lening zat een verzekering voor t geval er iets met hem zou gebeuren dat ik er dan niet voor zou moeten opdraaien, die verzekering was iets van rond de 60euro. Nou was die relatie niet allemaal rozengeur en maneschijn, ik ben meermaals op de spoed beland met oa blauw oog en gebroken neus. In november 2002 is hij verongelukt met de auto, een hele tijd daarna kreeg ik rekeningen en aanmaningen over die lening. Blijkbaar heeft hij achter mijn rug die verzekering opgezegd en is met dat geld drugs gaan halen..ondertussen zijn we 20jaar verder en ik krijg nog geregeld aanmaningen en brieven van deurwaarders het bedrag is inmiddels opgelopen tot bijna 30000 euro
Ik blijf weigeren van dat te betalen, maar hoelang kan dit mij nog blijven achtervolgen???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 feb 2021 22:06

ik krijg nog geregeld aanmaningen en brieven van deurwaarders
Is er een vonnis uitgesproken?
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Christelvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 feb 2021 00:01

Nee, het blijft al bijna 20 jaar alleen bij dreigen, maar ik denk dat ze mij niks kunnen doen omdat ik alleenstaande ben met een dochter van bijna 18, ja 3maanden nadat ie verongelukt is bleek ik dus ook nog zwanger te zijn..

Reclame

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 feb 2021 11:14

Dan is dit normaal gezien verjaard.
Meer dan veertig jaar ervaring als jurist.

Christelvdw
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 feb 2021 13:30

Ah oké, dan ben ik toch wat geruster, bedankt voor uw reactie :)

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”