Erfenis en collectieve

Davy Deb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Erfenis en collectieve

#1 , 29 jan 2021 18:16

Beste, ik ben enig kind waarvan mijn moeder recent gestorven is. Vader is al 5 jaar geleden heengegaan. Nu heb ik recht op het ouderlijk huis (volledig afbetaald). Helaas zat ik in procedure tot aanvraag collectieve schuldbemiddeling die nu is aanvaard, gehomologeerd door rechtbank. Wettelijk mag ik reeds verhuizen en daarom heb ik aangedrongen bij de bemiddeling om alle schulden (+-10.000) direct te vereffenen. Er is ongeveer nog 40.000 € aan spaargeld opzijgezet door mijn ouders, dus moet dit volgens mij mogelijk zijn. Ik heb ondertussen mijn huurwoning opgezegd maar ook al kan ik verhuizen naar mijn ouder lijk huis. Ik kan nergens contract opstellen (digitale tv, energie, ....) aangezien mijn bemiddelaar niet van intentie is om mijn schulden effenaf te betalen. Is dit voor mijn bestwil (interesten, penale boeten, schuld eisers meer macht??) Of word ik aan het lijntje gehouden? Alvast bedankt, woon in België

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Kristel Peeters
Berichten: 25
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 jan 2021 18:47

Is aangifte van nalantenschap reeds gebeurd en is de erfbelasting betaalt?
Is er al een duidelijk overzicht over uw schulden, uw erfbelasting, eventuele nog te betalen rekeningen van uw moeder?
Bent u de enige erfgename?

Welke reden geeft uw bemiddelaar dat hij/zij geen contracten wil aangaan?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”