Collectieve schuldenregeling en bewindvoering uitzichtloos

Bundy
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldenregeling en bewindvoering uitzichtloos

#1 , 26 jan 2021 13:11

Dus ik zit ondertussen al bijna 5 jaar in een collectieve schuldenregeling om een redelijk hoog bedrag af te betalen...
Ieder jaar wordt mijn schuld afgelost met 1200 euro , nu is het zo dat een collectieve schuldenregeling geld kost wat ik er allemaal bij neem maar ik heb ook een bewindvoerder omdat ik een hulpbehoevend persoon ben (Bipolair , suicidaal en PTSS).
Ik ben door deze aanslepende psychische ziektes ook invalide verklaard.
Wat ik niet wist is dat mijn bewindvoerder stilzwijgend een factuur voor mij heeft openstaan van +5000 euro.
Op deze manier ga ik nooit van mijn schuld af raken want wat ik nu afbetaal komt er bij op het factuur van mijn bewindvoerder.
Mijn vraag is dus kan dit zomaar? Mag mijn bewindvoerder dit zomaar doen?
Ik mag geen schulden meer bijmaken van de rechter en doe zo mijn best om alles in orde te houden , maar de situatie is zo uitzichtloos geworden dat ik geen hoop meer heb... Ik ben ten einde raad.
Er zijn weken of zelfs maanden dat ik helemaal geen leefgeld krijg en het is nu al een heel klein bedrag om te overleven (50 euro/week ).
Mijn papierwerk is altijd in orde wat wilt zeggen dat mijn inkomen ook in orde is dus ik snap er helemaal niks meer van...
Help! Wat moet ik doen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding