beslag tijdens onderzoek

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

beslag tijdens onderzoek

#1 , 20 dec 2020 12:29

Ik heb een klein beslag op mijn pensioen inkomen . Nu heb ik mijn dossier van de bank overhandigd aan een advokaat die het gehele dossier onderzoekt van een periode van 10 Jaar . Nu is mijn vraag mag de bank beslag blijven uitvoeren , ook op een erfenis als het dossier in onderzoek is door advokaat ?

Volgens de advokaat gaat het over een Hypothicair krediet , terwijl ik nooit een hypotheek heb afgesloten .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 20 dec 2020 12:36

Niet helemaal duidelijk toch...

Komt die schuld mogelijks mee met de erfenis waar u het over hebt ?

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#3 , 20 dec 2020 12:53

nee dat is een herziening dat ik in 2014 heb gekregen van de bank , en nu is men broer ook gestorven en ook zijn ze met dit bedrag weg , want vanaf de herziening in 2014 , heeft de bank me op de zwarte lijst gezet . Dit terwijl ik al de jaren ervoor correct hebt betaald . Maar de herziening moest er komen omdat ik in brugpensioen ging , en nu pensioen .

Maar de som dat ik nu al 10 jaar betaal verlaagt niet , is zuiver intrest dat ik betaal . 450 euro maandelijks , nu met mijn pensioen 99.

Volgens mijn advokaat , gaat het hier om een hypotheek , wat niet kan want ik heb geen hypotheek lopen .

Nu mag een zaak dat in onderzoek is door advokaat de bank blijven beslag leggen ook tijdens dat onderzoek

Reclame

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 20 dec 2020 12:56

Dat u een advocaat contacteert, verandert niets aan een bestaand beslag

Schulden geërfd :?:

kuku
Topic Starter
Berichten: 103

#5 , 20 dec 2020 13:03

nee niks van schulden , maar er gaat daar geen eurocent af he , van bedrag , integendeel er is 1000 euro bijgekomen . En tijdens de herziening zijn ik en partner ook nog eens overleden verklaard geweest door bank . Ook maar een rare zaak toch , en nu blijkt dat het een hypotheek is terwijl ik dat nooit heb afgesloten ik heb geen eigendom . en bedrag was 16.500 euro schulden , met intresten bij meer dan 57.000 euro wat ook erg hoog is

bosprocureur
Berichten: 6858

#6 , 20 dec 2020 13:55

57000 € intrest op een hoofdsom van 16.500€ , en de bank die u al die jaren heeft gerustgelaten ? Zou het kunnen dat hier meer aan de hand is dan wij weten? en al een hele tijd ?


U hebt een herziening gehad in 2014, was dat iets op initiatief van de bank, iets van belastingen ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 20 dec 2020 17:09

Ik raad u aan om contact op te nemen met het CAW of de juridische dienst van het OCMW om dit raadsel te ontrafelen en samen naar een oplossing te zoeken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

nicky54
Berichten: 218

#8 , 20 dec 2020 17:55

Je kan bij het CAW terecht met elke vraag, bezorgdheid of probleem. Dat is altijd en overal gratis.
Wanneer je contact opneemt, verhelderen ze samen je vraag en situatie.
Vervolgens geven ze je advies, informatie of kortdurende hulp.

Een crisis kan ingrijpend zijn. Het is belangrijk dat je er niet mee blijft zitten en dat je erover praat.
Het CAW kan samen met jou je situatie bekijken en je helpen om uit deze crisis te geraken.

Sommige situaties en problemen vragen een grondige aanpak. Wanneer je nood hebt aan meer dan enkele gesprekken, biedt het CAW je een begeleiding aan. Ze gaan samen dieper in op de problemen die jij of je omgeving ervaart.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”