Verzet tegen voorstel minnelijk aanzuiveringsplan

omdatikdurftevragen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Verzet tegen voorstel minnelijk aanzuiveringsplan

#1 , 09 okt 2020 14:00

Beste,

Ik tekende verzet aan tegen het voorstel van het minnelijk aanzuiveringsplan van de schuldbemiddelaar in een dossier waar ik schuldeiser ben. Ik kan me niet akkoord verklaren met het af te lossen maandelijks bedrag: amper 200 euro per maand en heb aan de griffie en de schuldbemiddelaar tevens mijn argumenten overgemaakt waarbij ik meld dat de verkoop van de wagen van de schuldenaar + de maandelijkse onkost voor deze auto (zo'n 200 euro per maand) perfect kan aangewend worden bij het af te lossen maandelijks bedrag.

Binnen 2 weken ga ik naar de hoorzitting want de Arbeidsrechter wenst mij te horen in deze zaak.

Heeft iemand ervaringen met CSR als schuldeiser waarbij de Arbeidsrechter zich nog buigen moet over het voorstel minnelijk aanzuiveringsplan?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 09 okt 2020 14:05

Hoeveel andere schuldeisers zijn er - wat is uw aandeel in de schuldvordering ten opzichte van het geheel?

omdatikdurftevragen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 okt 2020 17:35

Er zijn 6 andere schuldeisers en ik ben de 2de grootste schuldeiser. Ik dien ongeveer 39% van de totale schuld te ontvangen. Totale schuld = 60.000 euro.

Je begrijpt dat 200 euro × 12 × 7 nooit genoeg is.

Het was al via vonnis door rechtbank eerste aanleg die de schuldenaar veroordeelde tot betaling aan mij dat ik mij als schuldeiser aanmeldde. M.i. probeert de schuldenaar zijn verantwoordelijkheid te ontlopen. Zat al eens 10 jaar in CSR voor meer dan 100.000 euro en eens dat afliep is hij nu na 4 jaar weer 60.000 euro armer. Sommigen leren het nooit! Zucht

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6854

#4 , 09 okt 2020 17:46

Ik vrees toch dat u er zich zal moeten bij neerleggen.

En maar hopen dat uw debiteur een voldoende inkomen blijft genereren, en wie weet, misschien
ineens een grote erfenis krijgt van een suikertante m/v/x :)

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 09 okt 2020 17:52

Al eens met de grootste schuldeiser gesproken??

bosprocureur
Berichten: 6854

#6 , 09 okt 2020 18:07

Al eens met de grootste schuldeiser gesproken??
Wedden dat het om een of andere overheidsinstantie gaat ? Valt daarmee iets te bespreken?

omdatikdurftevragen
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 09 okt 2020 20:16

Grootste schuldeiser is Europabank.

En gelukkig werkt de schuldenaar. Nu hopen dat hij dat blijft doen.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”