csr

csr

Juventino1986
Topic Starter
Berichten: 21
Juridisch actief: Nee

csr

#1 , 08 okt 2020 16:26

Is het normaal dat de bemiddelaar van Csr €100 inhoud van kinderbijslag?

Ik moest deze maand nog een regularisatie ontvangen (te weinig uitbetaald kinderbijslag voor 2019).
Ik kreeg mijn leefgeld gestort en daar was €100 minder gestort.
De bemiddelaar heeft dit niet laten weten.
Enkel wanneer ik uitleg vroeg kreeg ik als antwoord dat er €100 van de regularisatie kinderbijslag werd ingehouden om als reserve te dienen voor evt kosten Csr.
Een geluk dat ik alles had uitgerekend of ik had het zelfs niet geweten.........
Kan dit zomaar van kinderbijslag afgehouden worden?.




Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 okt 2020 16:03

Zie Gerechtelijk Wetboek, art. 1675/9, §4. Vermindering leefgeld (= minstens leefloon plus kinderbijslag) enkel mogelijk mits toestemming van de schuldenaar. Persoonlijk ben ik van mening dat de achterstallige kinderbijslag die betrekking heeft over een periode voor de ingang CSR aangewend kan worden voor de aflossing van de betrokken openstaande schulden.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2020 19:36

CSR betekent hier collectieve schuldenregeling.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”