Achterstallige lening in 1 maal terugbetalen

JonathanVerhulst
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Achterstallige lening in 1 maal terugbetalen

#1 , 01 okt 2020 15:49

Goeiedag,

Ik heb een lening op afbetaling van 5,000 EUR die met de jaren is opgelopen tot 13,260 EUR.
Ik heb jarenlang in het buitenland gewoond en daar nooit iets van ontvangen, ook was het niet geupdate sinds 2012 bij de NB dus dacht ik dat het verjaard was.

Nu ik mijn adres weer in Belgie heb gezet krijg ik een aanmaning tot betaling van die 13,260 EUR.

Ik heb sinds geruime tijd geen inkomen dus het volledige bedrag betalen is echt niet mogelijk. Ik zou eventueel wel geld bij familie/vrienden kunnen lenen voor een deel van dat bedrag.

Wat is een realistisch bedrag dat ik zou kunnen voorstellen om in 1 keer te betalen binnen dit kalenderjaar?
Lijkt een voorstel van 7,500 EUR (5,000 EUR lening + 2,500 EUR interesten) haalbaar voor jullie?

Bedankt voor het lezen alvast!

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fiets
Berichten: 53
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 okt 2020 18:52

Van wie komt die aanmaning? Wanneer ben je de lening aangegaan?

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 01 okt 2020 18:57

Lijkt mij realistisch, maar uw schuldeiser moet akkoord gaan. Best alles in een constructieve sfeer bespreken.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 01 okt 2020 23:44

Adres nooit doorgegeven.
Lening niet blijven betalen???? en waarom niet?

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 04 okt 2020 16:08

Beste

Dat zal een stuk afhangen van de situatie.
De kredietverstrekker of schuld overnemer verwachtte waarschijnlijk geen geld meer te kunnen recupereren. Zij zullen ongetwijfeld positief reageren op een voorstel waarbij ze een belangrijk deel van de schuld kunnen innen. Gezien u geen inkomen heeft is Loo beslag voor hen onmogelijk. Je kan een dading proberen afspreken om muts betaling van dat bedrag het dossier definitief af te sluiten. Indien ze niet akkoord gaan hebben ze waarschijnlijk niets’ gezien u geen beslag baar inkomen heeft.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”