Schuldbemiddeling voor slechts 1 schuldenaar van een koppel

pandora
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Schuldbemiddeling voor slechts 1 schuldenaar van een koppel

#1 , 19 sep 2020 15:04

Ik heb een vonnis van de rechtbank, schakelde een gerechtsdeurwaarder in maar ik krijg niets betaald van de schulden van een koppel (niet gehuwd, zij zelfstandig, hij heeft zogezegd geen inkomen). Hij gaat nu in schuldbemiddeling en ik krijg een vraag via de rechtbank om de schulden aan mij door te geven aan de schuldbemiddelaar.

Indien ik de schulden doorgeef aan de schuldbemiddelaar, heeft dit een gevolg voor de aanspraken die ik via haar kan maken?
Andere zaken die van belang zijn?

Is het zo dat de schuldbemiddelaar alle schulden op zijn naam zal verzamelen, besluiten dat er geen inkomen is en hier verder niets zal van komen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38603

#2 , 10 okt 2020 14:20

Tegenover wie was het vonnis tegen de man of tegen de man en de vrouw?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 okt 2020 15:43

Als iemand geen inkomen heeft, betekent niet dat hij geen inkomen kan verwerven. Hij kan ook steeds beroep doen op het OCMW die hem indien juridisch mogelijk, kan tewerkstellen in het kader van art. 60§7 hetgeen hem in staat stelt om een inkomen te verweren. U heeft er alle belang bij om alle aantoonbare schulden mee te delen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”