Collectieve schuldenregeling

Hassi
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldenregeling

#1 , 03 sep 2020 19:50

Beste,

Mijn vrouw en ik zitten in een collectieve schuldenregeling sinds 6 maanden.
Een tijdje geleden is mijn moeder overleden. Hierdoor moet ik binnen een paar maanden mijn land van herkomst bezoeken (in Azië).
Ik vind dat mijn schuldbemidelaar soms moeilijk doet over kleine uitgaven (kleine verplichte uitgaven). Daarom wil ik de ticketkosten niet vragen aan de schuldbemidelaar en hem daarmee lastigvallen. Dit geld zal ik van mijn dochter kunnen lenen, zonder dat de schuldbemidelaar dat moet terugbetalen (dit zal ik wel met met mijn dochter regelen).

Verder heb ik nog betaald verlof die ik kan opnemen, dus de schuldbemidelaar zal ook de volledige loon ontvangen.
Ik wil weten of het verplicht is volgens de wet om de schuldbemidelaar op de hoogte te brengen dat ik naar Azië ga? Op zich is dat geen probleem, maar ik vind dat mijn verstandhouding tegenwoordig niet zo goed is met de schuldbemidelaar. Kan hij volgens de wet weigeren dat ik mijn land van herkomst bezoek (als het geen financiële gevolgen heeft)? Ik maak me hier wat zorgen om.

Ik dank jullie bij voorbaat voor jullie antwoorden.


Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding