Lenen na 7 jaar schuldbemiddeling

Vanessakisha
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Lenen na 7 jaar schuldbemiddeling

#1 , 18 aug 2020 15:08

Na 7 jaar collectieve schuldbemiddeling word mijn lening van 5000€ overal geweigerd.
Terwijl ik toch niet meer op de zwarte lijst sta sinds 1 maand nu.
Na telefonisch contact met NNB vertellen ze mij dat dit normaal niet kan aangezien er geen enkele melding meer is.
Wat kan ik doen of waar kan ik toch nog geld lenen?
Of achtervolgt je dit verhaal toch nog enige jaren dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 aug 2020 15:13

Dit gaat je nog enkele jaren achtervolgen !

Het is niet omdat je niet meer op de zwarte lijst staat dat de banken je nu geld moeten lenen, reken er nog een paar jaar dat men je dit zal weigeren ten zijn je de laatste maanden een zeer goed inkomen heeft zal je thuis bank kunnen beslissen om je en lening te geven .

Er zullen wel hier en daar wel een bank zijn maar aan zeer hoge intresten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

katje2560
Berichten: 101

#3 , 18 aug 2020 19:08

Hallo,

Ik heb ook collectieve gehad is afgelopen 6 jaar geleden.

Ik heb 5 jaar geleden een appartement gekocht via een sociale lening.
Nadien hebben we gekocht via A en A.

Wij hebben nooit problemen gehad met leningen. Momenteel hebben we meerdere eigendommen.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 18 aug 2020 20:07

Hangt natuurlijk ook af van het maandelijkse inkomen.
Als TS een job kan vinden waar hij meer dan 5.000 € per maand netto kan verdienen, zal een lening vragen een fluitje van een cent zijn.

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#5 , 18 aug 2020 20:17

Beste

Er bestaat geen ‘recht op krediet’.
Banken zijn commerciële instellingen die bij kredietverlening de risico’s afwegen.
Men bekijkt de solvabiliteit ( eigen vermogen’ eigendommen...) en de terugbetalingscapaciteit ( inkomsten, lasten, rest inkomen, stabiliteit van inkomen, gezinslast...)
Men bekijkt de notoriteit (Diploma, Jobniveau, beroepskwalificaties)
En men bekijkt het doel van de lening. Kredieten voor verwerving activa (woning en auto bvb) geven veel minder wanbetalingen dan persoonlijke leningen om schulden te betalen.
Last but nog least : iemand die net geschrapt is van de zwarte lijst is te vergelijken met iemand die net van intensive care in het ziekenhuis komt. Die moet eerst wat aansterken vooraleer zware inspanningen te doen. Iemand die net van zwarte lijst komt moet eerst wat eigen vermogen opbouwen. Als je geen enkele buffer hebt en terug een lening aangaat’ dan is de minste tegenslag een garantie dat je opnieuw in de problemen zit.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Nicoll11-
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja
Contacteer: Website

#6 , 18 aug 2020 20:32

After 7 years of collective debt mediation, my loan of € 5000 is being refused everywhere.
While I am no longer on the blacklist since 1 month now.
After telephone contact with NNB they tell me that this is normally not possible as there are no more reports.
Jerry

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 19 aug 2020 10:28

After 7 years of collective debt mediation, my loan of € 5000 is being refused everywhere.
While I am no longer on the blacklist since 1 month now.
After telephone contact with NNB they tell me that this is normally not possible as there are no more reports.
Lees eens aandachtig wat basejumber hier heeft geschreven , dit is de man die het beroepshalve weet, dus die in de NBB dat zij u een lening geven als men het daar zo goed weet .
Een krediet opening is geen recht dit is een gunst van de bank .

En ik herhaal het , dit gaat je nog zeer lang achter volgen . Blijft schulden vrij en na een paar jaar kan je lenen als je voldoende verdiend.

Ik denk dat je toch je les heeft geleerd als je 7 jaar CSR heeft gedaan .
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”