Oude lening

Poentje
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Oude lening

#1 , 24 jul 2020 15:12

Ik heb vroeger een lening genomen bij aankoop woning. Alles is betaald maar ik heb het afbetalingsplan weg gedaan de laatste afbetaling is 23 jaar geleden. Nu vraagt de notaris daar na, maar ik heb het niet meer. De koopakte is bij die notaris beschreven. Weet zelfs niet meer welke bank dat was maar denk spaar en lijfrente kas waar ik vroeger mijn spaarboekje had. Kan ik daar nog iets aan doen?
Bedankt bij voorbaat,
Poentje

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 jul 2020 15:42

Deze notaris zal dan ook de leningsakte hebben gedaan, dus dat kan hij dan in zijn archief terug vinden !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Poentje
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 jul 2020 17:42

Nee ik ben bij de notaris geweest hij heeft het ook niet zei hij.
Toch bedankt,
Poentje

Reclame

pouly
Berichten: 243
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jul 2020 18:22

Bij mijn weten moet een notaris , of zijn opvolger, de akten levenslang bewaren. Wel ontgaat het mij waarom een lening die 23 jaar geleden is afgelopen dient opgerakeld te worden.

Poentje
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 jul 2020 19:51

Beste Poyly,
Het gaat om het het overlijden van mijn man. Wij hadden een huwelijkscontract wie langst leeft heeft alles. Maar hij heeft een kind van zijn vorig huwelijk en zouden de 4 jaar dat wij nog moesten afbetalen tellen als erfrecht. Er stond in het contract dat zij als kind geen recht zou hebben.Blijkbaar een fout van de notaris want zij zou recht hebben op 25% zeggen ze nu. Ik begrijp het allemaal niet wij zijn toen gehuwd en hebben dat laten opmaken omdat ik in die tijd zwaar ziek was, en niet wilde dat hij op straat zou komen staan. Gelukkig ben ik genezen maar nu heb ik er dan nadeel mee. Ze bezocht haar vader nooit is zelfs niet op de begrafenis geweest, maar wel naar de notaris voor de erfenis. Ja dat komt er dan nog bovenop buiten het verdriet en gemis want het was een heel lieve man. Hij zou het moeten weten.
Groetjes,
Poentje

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”