Zwarte lijst

Freaky Frank 007
Topic Starter
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

Zwarte lijst

#1 , 16 jul 2020 09:15

Sinds 01/19 ben ik in schuldbemiddeling. Ik heb nu gezien dat ik gemeld sta op de kredietcentrale zijnde de zwarte lijst. Nochtans heb ik bij geen enkele financiële instelling nog schuld. Bij mij gaat het over Davo, Acerta en Fod. Ik weet wel dat ik moet “beschermd” worden zodat ik geen nieuwe schulden kan aangaan maar uiteraard als ik dit doe stopt onmiddellijk de schuldbemiddeling en ben ik verder van huis. Het gaat hier over het principe dat de kredietcentrale enkel betrekking heeft op kredieten in allerhande vormen. Staat duidelijk ook in de wetteksten. Dus volgens mij sta ik onterecht op de centrale. Iemand andere ideeën?

Mvg
Frank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2020 09:23

Alle personen dit in schuld bemiddeling gaan word automatisch op de zwarte lijst geplaatst en dit tot 1 jaar ( 12maanden ) na het beëindigen van de bemiddeling., met een maximum van 10 jaar, dit is zo en kan niet anders ., wanneer je bv morgen al je schulden in eens zou aflossen dan nog blijf je er 12 maanden opstaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”