CSR en nieuwe belastingsschuld

erik111
Topic Starter
Berichten: 27
Juridisch actief: Nee

CSR en nieuwe belastingsschuld

#1 , 10 jul 2020 00:15

In februari 2020 is mijn CSR toelaatbaar verklaard.
In maart 2020 ontving ik mijn aanslagbiljet van ongeveer 1.000 euro voor mijn inkomsten 2018 (de prognose van deze aangifte zat ook vervat in mijn verzoekschrift CSR).
Schuldbemiddelaar zegt dat ik dit zelf moet regelen (afbetalingsplan aanvragen) en wilt hier niet in tussen komen.
Maar in CSR mag je geen nieuwe schulden hebben ...
Belastingsdienst bevestigt me dat ze begin juli dit aanslagbiljet verzonden heeft naar de schuldbemiddelaar, maar belastingsdienst raadt me aan nu zelf een afbetalingsplan aan te vragen van maximum 8 maanden, daar er al 4 maanden om zijn sinds maart 2020.
Maar U begrijpt ook dat een afbetaling van 125 euro + intresten per maand onmogelijk is als je maandelijks maar 300 euro over houdt voor eten, drinken, hygiene enz. na betaling van de huur en nutsvoorzieningen ...
Is hier een gedeeltelijke kwijtschelding of veel langere spreiding dan 8 maanden mogelijk ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ElMatzy
Berichten: 27
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 jul 2020 11:20

Het is inderdaad zo dat de schuldbemiddelaar niet dient tussen te komen in nieuwe schulden, maar enkel in de schulden van voor de beschikking van toelaatbaarheid. Een kwijtschelding zal u niet krijgen maar u kan wel vragen of het mogelijk is om het over een langere periode te spreiden indien u de situatie uitlegt. Ik zou ook aan de schuldbemiddelaar vragen of dat het mogelijk is om een eventuele maandelijkse (kleine) extra te bekomen om dit mee op te vangen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”