Beslag op pensioensparen

Erikk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Beslag op pensioensparen

#1 , 03 jul 2020 09:10

Ik doe aan pensioensparen maar ik weet niet ofdat er hierop beslag gelegd kan worden wanneer dit uitbetaald wordt.
Ik heb nog een aanzienlijke schuld en wil weten of het wel nut heeft verder te sparen mocht ik toch het grootste deel kwijt geraken.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 03 jul 2020 09:43

Spaart u om uw schulden af te betalen?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 jul 2020 16:13

Ik kan u enkel maar aanraden om uw schuld aan te zuiveren voordat uw pensioensparen betaalbaar wordt, dus voor 65 jaar. Trouwens u heeft er alle belang bij om uw schulden zo spoedig mogelijk aan te zuiveren, anders blijft dit als een molensteen rond uw hals hangen. Ik raad u ten stelligste aan om contact te zoeken met een CAW en/of sociale dienst ocmw om u hierin bij te staan.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Erikk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jul 2020 10:10

Bedankt voor jullie reactie.
Ik betaal maandelijks af voor deze schuld maar heb schrik dat ze toch over zullen gaan tot beslaglegging omwille van de grotere som die het pensioensparen zal opleveren. De schuld zal nog niet afbetaald zijn wanneer het pensioensparen uitbetaald zal worden. Vandaar mijn vraag.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 04 jul 2020 17:58

Dan zou ik minder uitgeven aan pensioensparen en meer aan het aflossen van m'n schuld.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”