Collectieve schuldenregeling GAZR

Peter81
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldenregeling GAZR

#1 , 13 jun 2020 11:57

Beste,

Ik heb een vraag betreffende het eventuele einde van een collectieve schuldbemiddeling. Een korte schets van de situatie :
16/05/2012 --> neerlegging verzoekschrift
20/06/2012 --> Beschikking toelaatbaarheid
15/07/2015 --> Ontwerp minnelijke aanzuiveringsregeling (BEGRIJP OOK NIET DAT ER 3 JAAR ERGENS VERLOREN GAAN)
22/09/2015 --> PV Gebrek aan minnelijke aanzuiveringsregeling
20/01/2016 --> Beschikking gerechtelijke aanzuiveringsregeling met einddatum 31/01/2021

Concreet heb ik al sinds 2012 geen beschikking meer over mijn loon. Dit is mijn eigen domme fout dus ga ik ook niet over reclameren. Mijn schulden zijn te hoog om ze afbetaald te krijgen dat is een vaststaand feit. Nu sinds 2012 tot heden zijn er ook gene problemen geweest, het jaarlijkse verslag meld dit ook dat alles verloopt zoals het moet verlopen.

Concreet ben ik nu op zoek wat er gebeurd wanneer de einddatum van 31/01/2021 bereikt wordt. De schulden gaan dan zeker niet afbetaald zijn, eigenlijk is het simpel ik krijg ze ook niet afbetaald. Ik heb vast werk maar moet ook huur, allimentatie ene betalen .....

Wat gebeurd er dan op einddatum 31/01/2021 of wat kan er gebeuren. 9 jaar lang leef ik al op een manier die dichtbij armoede staat. Mijn fout maar ik hoopte door in CSR te gaan dat er ooit een einde zou komen aan miserie ! Daarom dat ik zeer graag zou weten wat er gebeurd bij einddatum gerechtelijke aanzuiveringsregeling waarbij 100 % vast staat dat de dan nog openstaande schulden niet betaald kunnen worden.

Ik dank U voor feedback.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 jun 2020 14:39

Die gaan je zeer hoogstwaarschijnlijk kwijtgescholden worden, dit is het doel van de CSR.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

ElMatzy
Berichten: 27
Juridisch actief: Ja

#3 , 14 jun 2020 01:33

Zoals lowie reeds aanhaalde, na het aflopen van de procedure collectieve schuldenregeling, ben je van alle schulden van voor de procedure af.

Let wel op, eventuele boedelschulden - dit zijn schulden gemaakt na de beschikking van toelaatbaarheid - kunnen niet kwijtgescholden worden en ben je toe gehouden.

Reclame

Nouwten
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2020 07:41

Beste,

Ik begrijp u en zit in dezelfde situatie en armoede dat heb ik ook leren kennen.
Voor mij was toelaatbaarheid 30/09/2013 MAR. is pas eind 2018 gekomen. met een einde 2022!
Nu dit is psychologisch niet verantwoord er word niet voor niks over 7 jaar gesproken.
Nu ik heb door leefgelden van 0, 50 euro enz... ontvangen hier moest ik huishuur stroom gas water belastingen/12; brandverzekering/12 ect....
heb ik nog eens een boedelschuld door die achterstallen...
Ik ben op de koop toe al 3x dakloos en 9x verhuisd op 7 jaar!
Ik heb jaarverslagen die mijn dochter van 13 naukeuriger maak als ..... Er zijn verslagen met als hoofding naar mij gericht.
en halfweg het jaarverslag beginnen ze ineens over iemand die ik niet eens ken allemaal zijn banksaldo ed.
Dit word door de rechter gewoon goedgekeurd.
Ik heb mijn kinderen in 2015 10 maanden niet kunnen zien dit omdat de bemiddelaar weigerde!
Frustratie maar ik heb niks meer te verliezen ik ga door.

Groetjes
https://t.me/pump_upp

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”