procedure na schuldbemiddeling

rino1961
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

procedure na schuldbemiddeling

#1 , 03 jun 2020 11:19

Dag,
Mijn schuldbemiddeling van 7 jaar is officieel eindelijk voorbij sinds april 2020. We zijn nu in juni en heb net mijn schuldbemiddelaar gebeld hoe het zat met mijn dossier. Krijg ik als antwoord,dat ze nog niks wisten. Ze waren zelfs nog niet gestart met het opmaken van het dossier.Ze zouden mij wel "iets" laten weten. Volgens hun heb ik een sterk dossier,omdat ik mijn schulden zo goed als afbetaald heb en het resterende bedrag mij kwijtgescholden zou worden. Nu vraag ik mij af hoe het komt dat ze nog niks weten en zelfs geen dossier hebben aangemaakt.Ik zou graag een nieuwe start hebben,want 7 jaar is best wel lang. Mijn vraag is nu: Moet ik nu gewoon afwachten,met de kans dat het nog maanden kan duren,of kan ik zelf iets ondernemen zonder de wetten van de collectieve schuldbemiddeling te overtreden? Als het aan mij lag,stap ik zelf uit de schuldbemiddeling,maar wat zijn de gevolgen dan? Officieel heb ik dus mijn periode van 7 jaar uitgedaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jun 2020 13:58

Zie chrome-extension://oemmndcbldboiebfnladdacbdfmadadm/https://www.kennisplein.be/Documents/20 ... sr-def.pdf
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

ElMatzy
Berichten: 27
Juridisch actief: Ja

#3 , 13 jun 2020 01:43

Uit de procedure stappen kan ik u ten zeerste afraden. Als u dit doet, zullen alle kosten en interesten terug erbij komen. In CSR is het namelijk zo dat deze achterwege gelaten worden. Ook heeft u dan geen bescherming meer met alle gevolgen van dien (deurwaarders, incasso,..)

Er zijn bepaalde zaken die een schuldbemiddelaar dient te doen op het einde van de procedure (opstellen eindverslag, beschikking einderegeling aanvragen) en zijn er termijnen die een schuldbemiddelaar dient te respecteren op het einde van procedure. Dit kan een paar maanden in beslag nemen en zeker met de huidige crisis is het zo dat dit allemaal nog wat langer duurt.

Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat zij 'geen dossier hebben' hoe hebben ze je dan die 7 jaar lang uitbetaald, jaarverslagen opgesteld, etc etc

U zal even geduld moeten beoefenen, maar dit zal zeker gigantisch in uw voordeel werken tov nu, vlak voor het einde eruit te stappen.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”