Splitsing van schulden scheiding

Brasco9000
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Splitsing van schulden scheiding

#1 , 03 jun 2020 10:38

Besten.

Ik zit sedert 5j in csr omdat wij aan het bouwen waren en de bouw verkocht is na verkoop bleef er nog 150k schulden over Na mijn scheiding betaal ik alles met zoveel inspanningen .
Mijn ex zit niet in csr en zij geeft tot nu toe nieks aan schulden betaald .
Wij waren wettelijk getrouwd en bij scheiding had de rechter 50/50 van alle schulden uirgesproken .


Ik wil herroeping vragen voor mijn csr of evt mij onvermogen laten verklaren en mijn deel van schulden laten kwijtschelden is dit mogelijk? .
Ik heb een ernstige ongeneeselijke ziekte en ben 66% invalide .
De schulden kan ik onmogelijk betalen volledig .
En wil ook uit deze helse leven verlost geraken .

Wat als ik gewoon csr stopzet?.
Hoe moet ik de schulden dan nog laten splitsen en mijn onvermogenheid aanvragen?

Alvast dank voor uw advies .

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 13 jun 2020 11:31

Afhankelijk van je inkomen en vermogen, is het misschien meer interessant om uit CSR te stappen want er kan maar gedeeltelijk beslag gelegd worden op uw inkomen. Anderzijds, je zit er al 5 jaar in, binnen 2 jaar ben je schuldenvrij als je CSR verloopt. Of was je vraag eerder: hoe kan je je ex haar deel terugvorderen? Dat zal via de rechtbank moeten.

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 13 jun 2020 16:51

En dat had je best direct gedaan toen u in CSR bent gestapt.
Vraag waarom heeft schuldbemiddelaar / arbeidsrechtbank dat vonnis niet laten uitvoeren ?
Is het scheidingsvonnis ooit betekend aan uw ex...?
En uw advocaat van toen.....?

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”