collectieve schuldbemiddeling

francesco85
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

collectieve schuldbemiddeling

#1 , 28 mei 2020 14:59

Hallo,
Ik heb enkele vragen over collectieve:
Sinds februari 2015 ben ik in collectieve gestapt door dat ik onverwachte hoge renovatiekosten aan het huis kreeg wegens enorme grondverzakking.
Dus ben ik met een schuld van samen 183000 euro in collectieve gekomen.
Het huis werd te koop gezet en werd 1.5 jaar later verkocht voor 80000 euro . Met als gevolg restschuld 100 000 euro.
Nu heeft mijn bemiddelaar op die 4 tot 5 jaar helemaal niets afbetaald aan de schuldeisers en gewoon opgespaard op de rubriekrekening , ongeveer 30 000 euro .
Ook heeft hij alles op de lange baan geschoven en de minnelijke aanzuivering pas van start laten gaan op 21/05/2019 en dit nog eens voor 7 jaar.
Ook vermeld hij in de minnelijke aanzuivering dat er tot nu toe niets is kunnen gespaard worden terwijl er wel degelijk wat geld op de rubriekrekening staat.
Is het verstandig deze zaak laten voor te komen ?
Kan ik vragen om enkel de 7 jaar te rekenen vanaf moment van toelaatbaarheid?
Welk advies zouden jullie geven?
Tips ?
ik weet dat dit probleem mijn eigenschuld is en dat ik bij aankoop van het huis beter had moeten nakijken wat de gebreken waren .
alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 mei 2020 15:49

U mag alles vragen maar zij hebben het voor het zeggen, en stoppen is onmogelijk want dan moet je alles ophoesten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”