collectieve schuldbemiddeling

ronny64
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

collectieve schuldbemiddeling

#1 , 22 mei 2020 22:55

ben al meer dan 9 jaar in schuldbemiddeling normaal was dat 9 jaar dus nu in november 10 jaar, advocaat doet al meer dan 5 jaar niets meer voor mij , stort gewoon elke maand mijn stempelgeld en dat is het , heb nog nooit een jaar afrekening gekregen daar ik daar wel al achter gevraagd heb, kan niet meer werken heb 3 operaties aan rug gehad en heb beroerte gehad mag van dokter niet meer werken en kan ik ook niet meer, heb al paar keer contact gehad met advocaat in december en januari en februari en zij dat alles in orde zou komen dat hij er mee bezig was heb tot hiertoe nog niets meer gehoord van hem, ik weet niet meer wat ik moet doen, hij is gewoon met mijn voeten aan het spelen al meer dan 9 jaar, ik wil hier eindelijk eens vanaf geraken maar weet niet hoe, kan hij nog geld vragen nu mijn termijn van schuldbemiddeling voorbij is, en waarom moest ik 9 jaar in schuldbemiddeling voor een bedrag van 25 000 euro daar heeft hij mij voor laten tekenen zonder dat ik het wist is dit omdat hij er ook veel geld aan verdient
heb genoeg bewijzen zelfs emails waar hij gewoon niet op antwoord en dan had hij als uitvlucht dat mijn emails niet door kwamen bij hem dat was dan ook weer een leugen zoals de velen want heb toen eens met hem gebeld en toen ontving hij mijn emails ineens wel, ik weet het niet meer, ben 55 jaar hoelang nog tot mijn 65 jaar ????????

dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 mei 2020 17:16

Ik kan u enkel maar aanraden om zo spoedig mogelijk contact op te nemen met het CAW of de sociale dienst van uw plaatselijk OCMW om uw dossier samen eens grondig te bekijken en verder uit te klaren. Denk eraan een dossier schuldbemiddeling eindigt niet automatisch als u 65 jaar wordt.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 mei 2020 20:03

Hebt u op de griffie van de arbeidsrechtbank de verslagen al eens gaan inzien?
https://economie.fgov.be/nl/publicaties ... ollectieve

Moet de schuldbemiddelaar verslag uitbrengen over zijn opdracht?
Artikel 1675/17, § 3, tweede lid.
Ten minste een keer per jaar overhandigt de schuldbemiddelaar aan de rechter een
verslag over het verloop van de collectieve schuldenregeling. Bovendien kan de rech-
ter de schuldbemiddelaar gelijk wanneer vragen om hem een verslag te bezorgen."De voorwaarden scheppen voor een competitieve, duurzame en evenwichtige werking
van de goederen- en dienstenmarkt in België."
Het verslag van de schuldbemiddelaar moet de volgende informatie bevatten 12 :
• de stand van de procedure;
• de verrichtingen die de schuldbemiddelaar heeft uitgevoerd;
• de redenen voor de eventuele verlenging van de termijnen;
• de actuele sociale en financiële toestand van de schuldenaar;
• de toekomstperspectieven voor de schuldenaar;
• de stand van de bemiddelingsrekening;
• alle inlichtingen die de schuldbemiddelaar nuttig acht.
Het ereloon van de schuldbemiddelaar wordt opgenomen op het einde van het verslag.
Bij het verslag moet bovendien ofwel het overzicht van de bewegingen op de bemidde-
lingsrekening ofwel het dubbel van de rekeninguittreksels van deze rekening gevoegd
worden.
De arbeidsrechtbank houdt dus toezicht op de activiteiten van de schuldbemiddelaar.
Zij ziet er in het bijzonder op toe dat alle elementen die noodzakelijk zijn voor het
behoud van de menselijke waardigheid worden ingeschreven in de minnelijke en ge-
rechtelijke aanzuiveringsregeling. Daarnaast controleert zij ook of het leefgeld van de
schuldenaar wordt aangepast aan de gezondheidsindex 13 .
De schuldbemiddelaar is verplicht om een kopie van het verslag aan de schuldenaar
te bezorgen. De schuldeisers kunnen ter plaatse of op de griffie kennisnemen van het
JurecaBE moderator

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mei 2020 20:21

Jureca.be, vandaar dat ik betrokkene verwijs naar het CAW en/of de sociale dienst van het OCMW, omdat zij het best geplaatst zijn om betrokkene te begeleiden om de gegevens te helpen interpreteren en vooral welk zijn rechten zijn.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”