Wanneer kan ik terug lening aanvragen?

René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

Wanneer kan ik terug lening aanvragen?

#1 , 13 apr 2020 14:57

Beste
Ik heb een vragje ik zat in collective schuldenregeling met 10.000euro schulden ik ben al 15maanden er vanaf ik heb bij nationale bank een overzicht gevraagd en het staat dat op deze naam is niks geregistreerd het staat ook niet meer op schuldenbemiddeling.
Wil dat zeggen dat ik niet meer op de zwarte lijst staat ?
Ik heb wel een lening geprobeert aantevragen maar is niet goed gekeurd kan zijn om dat ik vermelding op zwarte lijst?
Wanneer kan ik dan terug een lening aanvragen? Na jaren of zo?
Bedankt voor jullie reacties alvast,
Mvg René

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 apr 2020 15:10

Ps: het ging over 5000euro die ik wou lenen, of kan zijn dat het daarom niet goedkeurd is ggeweest omdat ik op de lijst bij de gemeente staat voor schrapping want zit momenteel zonder oficieel adres..
Heeft dit ook invloed op lening dan? Kunnenze da ook zien in nationale bank dat ik op lijst voor schrapping staat momenteel?


Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 14 apr 2020 20:03

Beste

Een bank/ kredietverlener bekijkt een aantal variabelen.
Primo Is dat de persoon zelf en zijn track record.
Wie is de kredietnemer? Wat is zijn opleiding? Laat die opleiding toe om gemakkelijk een degelijk en stabiel inkomen te verwerven ? Wat is zijn track record? Heeft hij actueel werk ? Welk statuut ? Hoe ziet zijn loopbaan er uit? Is dat vrij normaal of een aaneenschakeling van jobs in precaire sectoren?
Hoe is de financiële track record? Schuldenhistoriek of recente problemen ? Is er intussen al eigen vermogen opgebouwd (spaargelden, eigendom) of heeft de kredietnemers geen enkele buffer?
Het louter verdwijnen van een melding NBB is niet per definitie een bewijs van kredietwaardigheid.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

evgoeth
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

#5 , 21 apr 2020 16:36

Waar woon je dan als je zonder officieel adres staat?
Als je nergens officieel gehuisvest bent, dan ben je dakloos. De bank gaat geen leningen verstrekken aan daklozen ...
En hoe kan je werken als je dakloos bent?

René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 apr 2020 18:00

Beste ik ben geen dakloos ik heb wel nog een adres maar ik sta op lijst van schrapping omdat er nieuwe huurder in mijn vorige woning wonen, ik ben wel opzoek naar nieuwe woning in tussen heb ik een aanvraag gedaan bij de stad voor referentie adres, dus daar zie ik geen probleem probleem is dat ik vermeld sta op zwarte lijst, ik heb intussen een brief van nationale bank en alles is leeg geen schulden hoelang ik nog vermeld sta zou ik graag weten maar kweet niet of de nationale bank als ik na daar eens bel gaan ze me vertelen hoelang ongeveer ik nog vermeld zal zijn na schuldenbemiddeling ik ben er al vanaf sinds janurrie 2019..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 21 apr 2020 18:20

Als je echt geen kan krijgen van 5000€ kan je altijd naar micro krediet gaan dit is speciaal voor mensen die aan geen lening kan geraken, zoek dit maar eens op, dit is een vennootschap onder toezicht van de staat en met medewerking van al onze grootbanken .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#8 , 21 apr 2020 19:16

Bedankt @Denlowie voor reactie
Micro lening is da niet enkel als je zelfstandig wilt worden ? Om een zaak of zo te openen dient die micro krediet niet enkel er voor ? Of kan er daar ook personlijke lening krijgen ?
Nogmaals bedankt

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#9 , 21 apr 2020 21:13

Microkredieten zijn inderdaad enkel voor de opstart van een zelfstandige zaak.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#10 , 22 apr 2020 12:49

Beste ik heb nog een vraagje over zwarte lijst, de eind datum van mijn schuldenbemiddeling was in januarie 2019 de notatie met het datum collective schulbemiddeling stond op de zwarte lijst januarie 2020 wil dat zeggen dat ik pas in januarie 2021 volledig zal van de zwarte geschrapt worden ? Want nu is de eind datum van collective schuldenbemiddeling verwijderd van de zwarte lijst maar toch zal een notatie blijven tot januarie 2021? Is het zo ? Want ik dacht ik ben in 2019 in januarie van collective vanaf dus 2020 zal ik al van de zwarte lijst gespchrapt worden maar dit is pas mss in 2021 dus 1jaar na collective stond nog de eindatum op
De zwarte lijst en dan duur het nog 1 jaar extra tot ik volledig van zwarte lijst ga zijn ?? Is het zo ? Want bellen en na vragen via nationale bank gaan ze me da niet kunnen zeggen wanneer ik volledig met geen notatie zal op zwarte lijst ga staan,
Bedankt voor antwoord

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#11 , 22 apr 2020 16:24

Je mag altijd een mail sturen naar de NBB, met je naam en je rijksregisternummer, en vraag dit daar eens !normaal is het juist 12 maanden na dat men het staatsblad bericht gegeven geeft dat je alles betaald heeft, en dit gaat volledig automatisch

hoe dit zit met schuldbemiddeling, wanneer zij het staatsblad verwittigen dit weet ik niet, bij faillissement neemt men meestal de datum van kwijtschelding .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

René14
Topic Starter
Berichten: 19
Juridisch actief: Nee

#12 , 23 apr 2020 10:46

Beste heb vandaag deze email gekrijgen van Nationale bank wil dat zeggen dat ik niet oo zwarte lijst staat? Maar toch ga ik nog even moeten wachten op een klening aan te vragen want ik was paar keer geweigerd geweest hier de email :
Geachte,

Op het uittreksel dat u gekregen hebt staat vermeld dat er geen registratie is op uw naam in de gegevensbestanden van de Centrale voor kredieten aan particulieren en van de niet-gereglementeerde registraties.

Vriendelijke groeten

De CKP

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”