Wat als Bewindvoering stopt?

Panda95
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wat als Bewindvoering stopt?

#1 , 06 apr 2020 01:04

Hey iedereen!

Na 5 jaar ziet het er naar uit dat mijn Bewindvoering gaat beeindigen.

Komende week heb ik een telefonisch overleg met hoe en wat. Ze vertelde mij al in een mail dat de vrederechter een proefperiode gaat voorstellen.. Iemand enig idee wat dit kan inhouden?

Wat als het eindigt?
* Is er ook een medisch verslag nodig indien de Bewindvoering zelf aanvraag doet voor stopzetting of dit motiveert?
* krijg je alle financiele middelen die van u zijn gewoon terug, of worden er ook dingen op een geblokkeerde rekening gezet, zoals spaargeld.. ?
* Wat met schuldeisers van het verleden? Mijn Bewind heeft sommige facturen zoals een paar bij zalando etc als nietig verklaart. Moet ik mij hier zorgen om maken dat die eventueel nog achter mij aankomen?
* Worden alle diensten op de hoogte gesteld? Bv stel dat ik een gsmabonnement wil aangaan kan dit dan? Nu word er telkens aangegeven dat dit niet gaat door Bewindvoering.. ?
* Moet je na een bepaalde tijd nog eens naar de vrederechter of dergelijke gaan?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 apr 2020 11:32

Eerst en vooral raad ik je aan om toch even contact op te nemen met de sociale dienst van je plaatselijk ocmw of een CAW. Vermits je je vragen stelt, is het toch wel belangrijk dat je je laat begeleiden.

Voor zover als nodig:

https://www.mijntipsenadvies.be/2019-05 ... EU22081001
https://www.samvzw.be/sites/default/fil ... apport.pdf

Denk er aan, hulp vragen kan heel wat miserie vermijden.

Veel succes.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”