opdraaien voor schulden door familieleden

wendy Q.
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

opdraaien voor schulden door familieleden

#1 , 10 mar 2020 16:04

Goedemiddag,
De situatie zit zo: mijn grootmoeder en nonkel wonen samen in een huurhuis.
Mijn grootmoeder is verslaafd aan medicijnen en mijn nonkel is alcoholist.
Beiden zijn niet meer in staat om voor zichzelf, laat staan om voor elkaar te zorgen.
Na meerdere pogingen van mij, mijn moeder (dochter en zus van bovengenoemde) om hulp te regelen via
de sociale dienst, die mijn grootmoeder en nonkel steeds weigeren zijn we ten einde raad.
Nonkel die normaal gezien zorgt dat alle rekeningen worden betaald , deels door hem en deels door mijn grootmoeder, betaalt
niets meer van rekeningen. Hij koopt liever drank en besteelt ook mijn grootmoeder als hij geen geld meer heeft om toch zo aan
zijn drank te komen.
Nonkel ligt momenteel in het ziekenhuis , opgenomen na een zelfmoordpoging, drank en pillen.
Grootmoeder kon het niet aan en twee dagen erna heeft zij dan ook teveel pillen geslikt. Beiden zijn gered en moeten herstellen.
Ondertussen hebben wij ontdekt dat er geen geld meer is, alle rekeningen zijn leeg. Dit is niet de eerste keer.
Als ze de rekeningen en/of schulden die ze hebben niet meer kunnen betalen kan mijn mama daar dan voor opdraaien en in het
slechtste geval ik ook ?
Heeft u enig advies waar ik terecht kan om me te bevragen ?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”