schuldbemiddeling

TamaraDM
Topic Starter
Berichten: 22
Juridisch actief: Nee

schuldbemiddeling

#1 , 04 mar 2020 11:44

Hallo,

Ik ben opgelicht geweest door iemand en die persoon heeft altijd opnieuw excuses om niet te betalen. Al maanden zegt hij dat hij bij de schuldbemiddeling is maar dat de "echte" schuldbemiddelaar nog moet worden aangesteld en dat er nu een "tijdelijke" is. De betaling kon vorige week opnieuw niet worden uitgevoerd want de "tijdelijke" zou in verlof zijn met de krokus en het bedrag zou dan de week erna verdubbeld worden. Helaas ken ik hier echt niets van, de ik vroeg me af of hier iemand wel weet hoe dit dan precies in elkaar steekt... Hij zegt dat dit via de arbeidsrechtbank is, kan ik dit zelf nagaan? Duurt het aanstellen van een schuldbemiddelaar echt zo lang? Wordt er zelfs gebruik gemaakt van een echte en een tijdelijke? Wanneer zou ik dan die contactgegevens kunnen krijgen?

Alvast bedankt!
Tamara

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 04 mar 2020 12:09

De schuldbemiddelaar wordt per direct toegewezen aan een bepaald dossier, bij de toelating. Indien je schuldenaar effectief toegelaten is tot de procedure collectieve schuldenregeling en u bent opgenomen als schuldeiser, zal de schuldbemiddelaar U aanschrijven.
Als U nog niets gehoord hebt, zal er nog geen betaling kunnen uitgevoerd worden.....
Vraag om te beginnen een bewijs van toelating....aan de andere kant is de schuldenaar niet verplicht om dit aan jou voor te leggen....
Sterkte.....

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”