Openbare verkoop

Amelia189
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Openbare verkoop

#1 , 18 feb 2020 10:33

Beste allen,

Mijn man en ik hadden 6 jaar geleden problemen met de bank, waardoor ons huis openbaar werd verkocht, we moesten 220 000 euro aan de bank teruggeven, zij verkochten het echter snel aan 160 000 euro. We zijn geïnteresseerd om een nieuw huis te kopen, maar volgens een andere bank hebben we nog steeds een lening aan de vorige bank. Is het mogelijk dat die bank nog verwacht dat we die overige 60 000 euro moeten terugbetalen? Ze hebben geen brief gestuurd of een deurwaarder?
Zij hebben immers het huis snel verkocht. Dan moet het toch gedaan zijn?
Alvast bedankt.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fons54
Berichten: 445

#2 , 18 feb 2020 10:42

check op de website van de Nationale Bank of je nog een openstaande schuld hebt. Dit zal waarschijnlijk zo zijn, anders zou je wel een lening kunnen krijgen van een andere bank....

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2020 11:07

Banken staan niet direct bekend als Sinterklaas. Uiteraard verwachten zij om de overige 60.000 ook bij u te recupereren, plus interesten.
Voor interesten kan u de verjaring inroepen na 5 jaar, voor kapitaal na 10 jaar. Moest ik in jullie schoenen staan, zou ik overwegen om mijn plannen nog 4 jaar uit te stellen. Slapende honden ...

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 18 feb 2020 12:07

Banken staan niet direct bekend als Sinterklaas. Uiteraard verwachten zij om de overige 60.000 ook bij u te recupereren, plus interesten.
Voor interesten kan u de verjaring inroepen na 5 jaar, voor kapitaal na 10 jaar. Moest ik in jullie schoenen staan, zou ik overwegen om mijn plannen nog 4 jaar uit te stellen. Slapende honden ...
Anderzijds, ze zijn ook niet stom. Ze hebben waarschijnlijk een agenda en zullen een vordering sturen net voor de vervaldatum, ik spreek uit ervaring.

Als je rustig wilt slapen en je wilt in de toekomst iets kunnen kopen en niet telkens over je schouder moeten kijken, vind een oplossing om je schuld af te lossen om dan binnen een paar jaar met een schone lei te kunnen beginnen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2020 13:36

De bank die komt nog wel aan de deur kloppen, zij wachten nu af tot ze zeker zijn dat je terug geld heeft om ze terug te betalen.
Die ben je niet kwijt gescholden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”