Collectieve schuldregeling vraag omtrent autolening.

EuroDeal
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Collectieve schuldregeling vraag omtrent autolening.

#1 , 17 feb 2020 15:10

Goede middag,

ik ben van plan om collectieve schuldregeling aan te vragen.
Nu heb ik geen bezittingen. Enkel een auto op naam van mij, en financiering getekend door mijzelf en mijn moeder. (Cardoen autolening)

Kan ik een collectieve schuldregeling voor verbeurdverklaring/belastingschulden aanvragen met het behoud van mijn wagen?
Anders kan ik zelfs niet tot aan mijn werk geraken.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sterretje2
Berichten: 90
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 feb 2020 15:14

Dat kan.
Overleggen met uw schuldbemiddelaar!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 feb 2020 15:28

Dit kan de rechter zal daar over beslissen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Fons54
Berichten: 445

#4 , 17 feb 2020 16:44

Goede middag,

ik ben van plan om collectieve schuldregeling aan te vragen.
Nu heb ik geen bezittingen. Enkel een auto op naam van mij, en financiering getekend door mijzelf en mijn moeder. (Cardoen autolening)

Kan ik een collectieve schuldregeling voor verbeurdverklaring/belastingschulden aanvragen met het behoud van mijn wagen?
Anders kan ik zelfs niet tot aan mijn werk geraken.

mvg
Het kan idd.
Ik heb mijn wagen ook mogen blijven afbetalen, wel met eigen middelen, dus bedrag is opgenomen in mijn "leefgeld", net zoals de andere leningen waarvoor ik geen achterstand heb. Hangt van uw inkomen ook af. Bespreek het met je schuldbemiddelaar, succes.

EuroDeal
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2020 00:53

Okay top
Hoeveel bedraagt uw leefgeld als ik vragen mag?
Ik heb een verbeurdverklaring van 135k euro en daar nog eens een belasttingheffing van 75k euro. (Op het deel dat al verbeurd verklaard is haha)
beetje absurd allemaal.
En dat allemaal voor wat plantjes.
Ik heb nooit in mijn leven schulden gehad.
De staat creëert een probleem dat ze nu zelf mogen laten verdwijnen.
Wie kan er nu 200k terug betalen met een normale baan?

Fons54
Berichten: 445

#6 , 18 feb 2020 09:59

Okay top
Hoeveel bedraagt uw leefgeld als ik vragen mag?
Ik heb een verbeurdverklaring van 135k euro en daar nog eens een belasttingheffing van 75k euro. (Op het deel dat al verbeurd verklaard is haha)
beetje absurd allemaal.
En dat allemaal voor wat plantjes.
Ik heb nooit in mijn leven schulden gehad.
De staat creëert een probleem dat ze nu zelf mogen laten verdwijnen.
Wie kan er nu 200k terug betalen met een normale baan?
Je hebt verschillende type mensen die voor uiteenlopende redenen in CSR belanden, je mag dus niet vergelijken. Wat voor iemand geldt, zal voor een ander niet opgaan.

Mijn schulden bedragen een kleine 38k, allemaal schulden van meer dan 10 jaar terug, gezamenlijk met mijn ex (maar ze is met de noorderzon verdwenen, dus blijft buiten spel).
Ik verdien vrij goed en krijg maandelijks +/- 1380 EUR 'leefgeld', hiervan moet ik alle lopende rekeningen en afbetalingen betalen. Schuldbemiddelaar betaalt alleen mijn 'oude' schulden af. Ik zou eerder minder leefgeld willen hebben om zo een kortere looptijd van de CSR te bekomen, maar het mag niet .... :roll: :twisted:
Ik zal dus de volle 7 jaar erinzitten, maar soit, de schulden zijn ook niet vanzelf gekomen. Persoonlijk ben ik toch wel dankbaar dat zo een systeem bestaat, anderzijds wringt het een beetje dat ik de schulden niet sneller mag afbetalen (zou zeker een haalbare kaart zijn om op 5 jaar alles af te betalen want andere uitgaves vallen weg - auto bijvoorbeeld)

EuroDeal
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 mar 2020 21:49

UPDATE:

Ik ben langst een advocaat gegaan voor aanvraag van collectieve schuldregeling.
En zij vertelde mij dat het niet mogelijk is om via CSR een kwijtschelding te krijgen voor een bijzondere verbeurdverklaring en belastingheffing.

Dus ik zit momenteel met 128k verbeurdverklaring en nu zijn ze nog aan het bikkelen om mij rond de 90k boete er nog bovenop te krijgen.

En dit alles door een fout berekende verbeurdverklaring. Ze hebben cannabis knipafval aangerekend als toppen.

Nu zit ik met de vraag of dit antwoord van de advocaat correct was? Ze leek mij een beetje in de war te zijn en vertelde mij om dit achteraf nog 'even na te trekken'.
Is er een mogelijkheid via eventueel een andere weg op een vorm van gratie/regeling te krijgen?

Ik zou er niet mee kunnen leven dat de erfenis van mijn moeder naar de staatskas gaat door een foute berekening.
Heeft een onschuldig mens haar hele leven voor stuk gewerkt.

Groetjes.

Franciscus
Berichten: 38599

#8 , 02 mar 2020 23:07

Nog met andere namen hier op forum want verhaal komt me bekend voor.
En die persoon ging in NL wonen dus andere wetgeving qua schuldbemiddeling.
Gratie krijgen is een beetje uit de gratie nu nog maar enkele (7) personen die dat hebben gekregen en dan voor eenvoudige verkeersinbreuken.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 03 mar 2020 09:53

U advocaat heeft gelijk je kan geen schuldkwijtschelding krijgen voor boetes of onderhoudsgeld en ook niet voor betalingen die je aan een persoon moet betalen als schade vergoeding .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”