huis huren onder schulbemiddelaar

luc100
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

huis huren onder schulbemiddelaar

#1 , 16 feb 2020 11:47

Kan een schuldbemiddelaar weigeren dat ik een huis huur. woon nu tijdelijk bij mijn moeder zonder domicili

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#2 , 16 feb 2020 14:23

Beste

Als u in schuldbemiddeling in het kader van collectieve schuldenregeling bent, beslist de bemiddelaar inderdaad over de besteding van uw middelen.
Met die middelen is het uw plicht om de voorziene afbetalingen te doen.
Apart gaan wonen zorgt voor een verhoging van uw uitgaven dewelke de voorziene afbetalingen in gevaar kunnen brengen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Fons54
Berichten: 445

#3 , 16 feb 2020 15:25

Beste

Als u in schuldbemiddeling in het kader van collectieve schuldenregeling bent, beslist de bemiddelaar inderdaad over de besteding van uw middelen.
Met die middelen is het uw plicht om de voorziene afbetalingen te doen.
Apart gaan wonen zorgt voor een verhoging van uw uitgaven dewelke de voorziene afbetalingen in gevaar kunnen brengen.
Anderzijds....TS heeft nu geen domicilie en misschien moet hij vertrekken van haar hij nu "woont". Het is niet de bedoeling dat hij dakloos wordt. De schuldbemiddelaar mag volgens mij dus niet weigeren....

Reclame

pluspower
Berichten: 104
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 feb 2020 20:24

De schuldbemiddelaar mag weigeren indien de huurprijs te hoog is naargelang zijn inkomsten. Dus geen villa proberen te huren.

Fons54
Berichten: 445

#5 , 16 feb 2020 22:18

De schuldbemiddelaar mag weigeren indien de huurprijs te hoog is naargelang zijn inkomsten. Dus geen villa proberen te huren.
Dit is een vanzelfsprekendheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”