Schulden en deurwaarders...

Veedeebee
Topic Starter
Berichten: 19

Schulden en deurwaarders...

#1 , 06 aug 2008 20:49

't Is een lang verhaal maar ik ga het proberen kort te schetsen...

Mijn zus heeft reeds jaren problemen als het op betalingen aankomt...
Steeds verzeilt ze weer in hetzelfde straatje van schulden en deurwaarders.
Mijn moeder en ik hebben dan iedere keer haar schulden bemiddeld en ervoor gezorgd dat alles betaald geraakte.

Vorig jaar is mijn zus, na haar scheiding bij mijn moeder ingetrokken...
Opnieuw met een hoop schulden en daarbovenop nog eens de kosten van de echtscheiding etc...
maar deze keer waren we van veel dingen niet op de hoogte waardoor er maw ook veel dingen niet betaald zijn...

Vorige week heeft mijn zus de woonst van mijn moeder verlaten...
Tot op heden weten we niet waar ze verblijft.
De aanmaningen en deurwaardersbrieven blijven echter binnenkomen...
En uiteraard vrezen we voor de inbeslagname van mijn moeders bezittingen.
Van een aantal dingen kunnen we wel facturen voorleggen... maar beslist niet van alles...

We zijn al op de gemeente geweest om haar inschrijving op mijn moeders adres te laten schrappen.
De wijkagent is ondertussen al komen vaststellen dat ze effectief vertrokken is....
Echter, vooraleer men tot een afvoering van ambtwege kan overgaan moet je rekenen op minstens 6 maanden.

Welke stappen kunnen we nog ondernemen om de spullen van mijn moeder te vrijwaren??

Zou het een oplossing kunnen zijn om mijn moeder voorlopig bij mij te laten wonen?
Haar domicilie uiteraard naar hier te verplaatsen?
Zo ja, moeten we dan haar appartement leegmaken om de spullen te vrijwaren?
Of kunnen ze hier bij mij aankomen om de inboedel te noteren??

Alvast bedankt voor jullie reacties...

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding