kan ik nog lenen?

TIMMY
Topic Starter
Berichten: 3

kan ik nog lenen?

#1 , 06 aug 2008 12:26

hallo, ik heb in verleden samen met mijn ex een lening voor auto aangegaan. het was op zijn naam, maar ik heb borg getekend. dit was een lening voor 5j. na half jaar uit elkaar en ik heb bij advocaat laten schrijven dat auto en kosten voor hem zijn. ik had nl geen rijbewijs op dat moment en hij reed dus altijd met auto. ik ben verhuisd. hij betaalde altijd veel te laat. na paar keer kreeg ik ook brieven met aanmaningen. heb altijd uitgelegd dat ik die auto niet heb en dat alles op zijn naam stond. hij was bijna afbetaald en ineens stopt mijn ex ( was de laatste maanden nog). ik kreeg brief dat ik samen me hem op zwarte lijst stond endat voor een auto waar ik nooit mee gereden heb :(
dit was in december 2007. in januari heeft hij alles eindelijk betaald. maar het was al te laat dus. ik ben ondertussen getrouwd en heb vorig jaar een huis gekocht met mijn man. wij zijn bijna 5j samen. nu willen we graag samen een auto kopen want onze wordt te klein ( kindje op komst). zou ik mogen lenen?? ik durf niet naar bank want schaam me te erg.. ik had maar zo dom niet moeten zijn om mee te tekenen, ook al is dit meer als 5j geleden. de lening was bijna afbetaald en dan hij expres laatste maanden niet betaald!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 06 aug 2008 13:57

Indien u een lening nam voor de woning,dan si er toch geen probleem?

TIMMY
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 06 aug 2008 17:10

Indien u een lening nam voor de woning,dan si er toch geen probleem?
ja heb die lening over 1,5j aangegaan met mijn man. dit is nog maar van in januari 2008 dat ik op lijst sta.

Reclame

j.demoor
Berichten: 10360

#4 , 08 aug 2008 10:40

“Art.8.De bewaartermijnen van de gegevens betreffende wanbetalingen zijn de volgende :1° twaalf maanden vanaf de datum van regularisatie van de kredietovereenkomst;2° maximaal tien jaar vanaf de datum van de eerste registratie van een wanbetaling ongeacht of de kredietovereenkomst al dan niet werd geregulariseerd.Bij het verstrijken van deze termijnen, worden deze gegevens verwijderd.”(7 JULI 2002. - Koninklijk besluit tot regeling van de Centrale voor Kredieten aan Particulieren).

Ga volledigheidshalve naar (Belgische wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be/ . Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’.Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”