Registratie nationale bank en schuldbemiddeling

Marleen15
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Registratie nationale bank en schuldbemiddeling

#1 , 19 jan 2020 13:59

Hallo Iedereen

Bij deze ben ik in collectieve schuldbemiddeling gestapt op 23/09/2014(aanvraag), aanzuiveringsplan 23/09/2015

Bij deze ben ik er ingestapt voor ik achterstanden had, het werd mij gewoon teveel om af te betalen.

Mijn vraag als je je krediet altijd correct hebt terug betaald en je vraagt een collectieve schuldenregeling aan en toch kom je op de zwarte lijst te staan met een registratie van 12/05/2015?

Ik dacht juist om in collectieve te stappen op die registratie te vermijden voor de bedragen opeisbaar werden.

Kan dit dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4620
Locatie: Diest

#2 , 19 jan 2020 14:58

Marleen

Vermelding komt er omwille van het niet naleven van de contractuele kredietvoorwaarden.
Het aanvragen van schuldbemiddeling is een duidelijke verklaring dat u daartoe niet meer in staat bent. Het krediet moet niet opeisbaar zijn. De melding is ook geen sanctie maar een beschermende maatregel die insolvabele kredietnemers verhindert nog bijkomende bankschulden op te bouwen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Marleen15
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jan 2020 11:24

Beste,

Bedankt voor u reactie, vind dit dan jammer dat ze u wijs maken dat je best erin stapt voor er registratie is.

Bij deze ben ik ondertussen vrijwillig uit collectieve gestapt en heb met al mijn schuldeisers een prima akkoord, zonder kosten. Heb wel eerst grondig de wetgeving hieromtrent bestudeerd. Wel veel werk en tijd ingestoken. Want ik ben er onwetend ingestapt wegens vechtscheiding. Tijdens heb ik er mij in verdiept en de vrijwillige uitstap aangevraagd. Ondertussen had ik een schuldbemiddelaar die terwijl ik een vrijwillige uitstap had aangevraagd, geprobeerd had om mijn collectieve te herroepen dus tegen werken(zonder eigenlijk enig bewijs, gewoon dat ik vervelend was en mijn rechten verdedigde). Het enige spijtige is bij bemiddelaars dat er geen empathie of opleiding wordt voorzien naar hoe het is als schuldenaar om daar in te zitten. Mijn eerste schuldbemiddelaar was een top schuldbemiddelaar. Alle 3 maanden een persoonlijk gesprek, hoe het met mij gaat, met mijn kind.
Kinderen mogen nooit de dupe zijn van de collectieve van hun ouders. Voor mijn kind werd alles gedaan, voor mezelf vond ik het prima zoals het was.
Deze schuldbemiddelaar is dan in pensioen gegaan en werd overgenomen daar een ander. Compleet het tegenovergestelde van mijn vorige. Niets kon nog, geen gesprek, hoe het met ons ging enz. Vind dit spijtig dat er niet gekeken worden naar de emotionele kant binnen een procedure van een schuldenaar dan. Doordat mijn huidige schuldbemiddelaar.... was en mijn vorige niet, ben ik eruit gestapt.

Toch heeft de arbeidsrechter hem geen gelijk gegeven en dat ik eerst een vrijwillige had aangevraagd, bij deze wil ik de mensen ook laten weten, dat de arbeidsrechter niet altijd de kant van de schuldbemiddelaar kiest.

Aangezien ik ook er ieder moment weer kan instappen, bij vrijwillige uitstap(had een duimpje voor) op de schuldeisers aangezien ze nooit niets hebben ontvangen. Zijn ze allen akkoord gegaan met mijn voorstel. Ze zijn blij dat ze hun geld al terug zien, dus het geleende kapitaal.

Binnen de collectieve had ik 12 schuldeisers waar er in 4 jaar niets aan betaald werd.

Bij deze ben ik er op 19/04/19 vrijwillig uitgestapt en heb er sedertdien nog twee, ik raad bij deze ook de mensen aan van onmiddellijk met de schuldeisers tot een akkoord te komen terwijl u in collectieve zit voor u eruit stapt.


Nooit maar nooit stap ik daar nog in, in het begin onzeker maar toch tevreden dat ik het heb gedaan, je moet je wel zelf aan een bepaald budget houden en uw betalingen voornemen.

Mvg,

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”