incassobureau

at
Topic Starter
Berichten: 6

incassobureau

#1 , 04 aug 2008 19:33

Een tijdje geleden stelde ik de vraag welke bevoegdheid een incassobureau heeft en heb ik mijn specifieke probleem voorgelegd. Een vriendelijke gebruiker van deze site heeft me toen , waarvoor ik trouwens bedankt heb, me aangeraden een aangetekende brief te sturen met de vermelding dat ik helemaal geen schuld meer had. Deze aangetekende brief verstuurde ik op 25/06/08 en vandaag zijn we 4 augustus en ik heb nog altijd geen reactie gekregen. Ik vermoed dat dit bevestigt dat het incassobureau 'geen poot heeft om op te staan'. Is dit de juiste conclusie?
Graag jullie mening. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 05 aug 2008 09:35

Een tijdje geleden stelde ik de vraag welke bevoegdheid een incassobureau heeft en heb ik mijn specifieke probleem voorgelegd. Een vriendelijke gebruiker van deze site heeft me toen , waarvoor ik trouwens bedankt heb, me aangeraden een aangetekende brief te sturen met de vermelding dat ik helemaal geen schuld meer had. Deze aangetekende brief verstuurde ik op 25/06/08 en vandaag zijn we 4 augustus en ik heb nog altijd geen reactie gekregen. Ik vermoed dat dit bevestigt dat het incassobureau 'geen poot heeft om op te staan'. Is dit de juiste conclusie?
Graag jullie mening. Alvast bedankt.
T'is komkommertijd! Mss is uw dossierbeheerder aan 'bakken en braden' in het zuiden van Frankrijk.

Het incassobureau zal de klant moeten informeren, een klant die dan weer 'wilde beesten aan het bekijken' is ergens op het zuidelijk halfrond.

U begrijpt waar ik naartoe wil...

Wacht tot half september om uw conclusies te trekken.

at
Topic Starter
Berichten: 6

#3 , 05 aug 2008 19:03

Bedankt voor de reactie maar de schuldeiser moet niet geraadpleegd worden. Van hen heb ik een bevestiging dat ik geen schuld meer aan hen heb. Alleen dat incassobureau blijft vervelende brieven sturen. Het betrof een lening bij een bank en deze bank heeft me meegedeeld dat deze schuld niet meer bestaat. Ik heb ook de Nationale Bank geraadpleegd en ik sta niet meer vermeld op de 'zwarte lijst'. Ik heb dit document in mijn bezit

Reclame

Rebel-with-a-cause
Berichten: 1216

#4 , 05 aug 2008 19:38

Bedankt voor de reactie maar de schuldeiser moet niet geraadpleegd worden. Van hen heb ik een bevestiging dat ik geen schuld meer aan hen heb. Alleen dat incassobureau blijft vervelende brieven sturen. Het betrof een lening bij een bank en deze bank heeft me meegedeeld dat deze schuld niet meer bestaat. Ik heb ook de Nationale Bank geraadpleegd en ik sta niet meer vermeld op de 'zwarte lijst'. Ik heb dit document in mijn bezit
Met de 'bewijzen' die jij in je bezit hebt vermoed ik dat je er mag van uitgaan dat je niks meer te horen gaat krijgen van het incassobureau. Zij werken immers in opdracht van ... en die heeft jou 'ontlast'.

andy
Berichten: 66

#5 , 05 aug 2008 23:49

Tenzij het niet gaat om een incassobureau maar om een firma zoals fiducre/euler hermes die schuldvorderingen opkoopt...

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”