Andere schuldbemiddelaar aanvragen

Isa2004
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Andere schuldbemiddelaar aanvragen

#1 , 30 dec 2019 23:54

Sinds augustus 2018 ben ik in CSR op eigen verzoek. Er is mij een schuldbemiddelaar aangewezen waar ik niet direct een goed gevoel bij had. Ik werk voltijds en verdien 2500 netto in de maand en ben alleenstaande moeder met 3 kinderen ten laste. Gezien het werk dat ik doe (functietoewijzing gekregen in augustus 2019) is mijn stadswagen plots gepromoveerd tot bedrijfswagen. Ik krijg de wettelijke vergoeding van 0,3653 per maand wat neer komt op een totale vergoeding tussen de 400 en 550 per maand. Het autootje is echter 18 jaar oud en trekt het niet meer. Via de arbeidsrechtbank een nieuwe aangevraagd, deze is toegestaan.

Eind 2018 vermeldde ik de schuldbemiddelaar dat er in december een bedrag van 3800 gestort zou worden en of ik 150 euro kon krijgen als extra voor 3 kinderen met Sint en Kerst. Op mijn mail geen antwoord gekregen. Kerst was letterlijk op een houtje bijten. Aangetekende brief gestuurd naar arbeidsrechtbank met uiteenzetting van zaken. Werd toen ontboden op kantoor van de schuldbemiddelaar. Het was ‘een vergetelheid’, maar ik had hem toch telefonisch kunnen contacteren? Nu moet ik er bij vertellen dat hij aan de telefoon zeer onvriendelijk is, bruut, regelmatig schreeuwt en scheldt. Ik had niet de behoefte om hem te bellen en heb dit ook aangegeven in het ‘verzoeningsgesprek’. Hij erkende dat enigszins en zou verder zijn best doen.

Enige maanden is dit goed gegaan, totdat de vraag van de nieuwe auto kwam. Garage zou borg staan voor de lening, maar na goedkeuring teruggekrabbeld. Nu is er geen zinnig gesprek meer mogelijk: er wordt tegen mij geschreeuwd, ik word uitgescholden en er worden van allerlei veronderstellingen gemaakt. Zodra ik mij wil verweren, wordt het telefonisch contact abrupt verbroken. Ik ben hier nu fysiek ten onder aan het gaan en ook mijn mentale weerbaarheid is niet Okee. Ik heb vanaf 2010 8 jaar klinische traumabehandeling gekregen gedurende lange psychiatrische opnames. In 2015 plotsklaps door mijn man aan de deur gezet. Huis kwijt, gezin kwijt....Ik kocht een huis, maar moest een deel van de registratie rechten lenen. Ben op het verkeerde moment in de klauwen van een zeer verwerpelijke bank gekomen.

In begin 2018 met behulp van psychiater, kliniek en werkgever in een re-integratie traject gekomen. Het ging zodanig goed dat ik die functie toewijzing heb gekregen. Maar nu lig ik ferm in de clinch met de schuldbemiddelaar. Ik heb geen behoefte aan koffieklets, maar lijdt nu al ruim 2 maanden aan intense stress. Ik kan hierdoor niet meer functioneren en als ik mij ziek meld, is er geen 2e kans. Dan val ik terug op medisch pensioen, aangezien ik vastbenoemd ambtenaar ben.
In december is er 4200 euro gestort vanuit de werkgever. Ik vroeg 200 extra voor de Kerst en Sinterklaas periode. Opnieuw eindeloos geschreeuw, getier, gescheld etc. Het punt is dat hij objectief gezien zijn werk wel doet: leefgeld staat keurig op de rekening en alle rekeningen worden betaald. Zelf houdt hij een vergoeding in van 1350 euro, terwijl er maar 4 schuldeisers zijn: 1 grote en 3 kleine.
Ik weet dat ik zeer veel plichten heb en maar weinig rechten. Maak ik een kans om bij de arbeidsrechtbank te vragen om een andere schuldbemiddelaar?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding