Afbetaling Deurwaarder

Wilmezelfbeteren
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Afbetaling Deurwaarder

#1 , 25 dec 2019 03:27

Beste,

Ik ben nu ongeveer al van Juni 2019 een rekening aan het afbetalen van om en rond de 600€
Nu had ik een afspraak met de deurwaarder, dat ik 50€ per maand mocht afbetalen.
Nu heb ik dat altijd mooi gedaan, en zie ik net op de afrekening van 2 oktober, dat de deurwaarder 2 x kosten heeft bijgerekend.
Ik betaal maandelijks 50€ af, maar natuurlijk is het werkelijk maar 45€ , want er zijn altijd 5,22€ kwijtingsrechten bij.
Nu is mijn vraag, 2 oktober heeft deze deurwaarder deze kosten erbij gerekend : Inningsrecht : 15,10€ & Kwijtingsrecht op saldo : 15,10€.
Hoevaak mag een deurwaarder dit doen? En waarom worden deze bedragen er afgehouden terwijl ik wel elke keer mooi betaal, en ook de kwijtingsrechten van 5,22€ betaal? Ik had nu op 2oktober wel gevraagd of hij mij kon laten weten hoeveel ik nog moest betalen.., heeft dit er mee te maken?

Dan wou ik ook nog vragen, ik wil graag nog eens een afrekening vragen, maar heb bang dat hij/zij dan weer met een meerkost komt van 15,10€ ofzo.. of is het opvragen van een overzicht van het nog te betalen bedrag gratis?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 dec 2019 09:43

Hij mag dit elke betaling doen, en deze deurwaarder rekent dan ook nog niet veel aan,

De meeste deurwaarders rekenen 25€ per betaling.een deurwaarder rekent zijn werk aan voor zijn personeel en BTW.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”