rubriekrekening

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

rubriekrekening

#1 , 05 dec 2019 14:55

Is het mogelijk om rekeningafschriften te hebben van de rubriekrekening? Dus als ik naar de bank ga en ik de rekeningnummer vermeld, zal men mij de afschriften mogen bezorgen of alleen de schuldbemiddelaar kan deze opvragen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eagleyes
Berichten: 19

#2 , 05 dec 2019 21:48

Normaal gezien maakt de schuldbemiddelaar jaarlijks een verslag. dit verslag moet hij voorleggen aan de rechtbank. dit zal hij ook opsturen naar u en hierin zitten ook de rekeninguittreksels van het voorgaande jaar.
Zo kan je ook mee volgen wat er juist word gedaan met het geld van de rubriekrekening. Ik heb 7 jaar in schuldbemiddeling gezeten en volgehouden tot het einde. Het was een zware tijd maar ik ben er nu sinds een half jaar vanaf en heb een nieuwe start gekregen. Ik kan alleen maar zeggen volhouden tot het einde. veel succes.

Fons54
Topic Starter
Berichten: 445

#3 , 06 dec 2019 12:11

Normaal gezien maakt de schuldbemiddelaar jaarlijks een verslag. dit verslag moet hij voorleggen aan de rechtbank. dit zal hij ook opsturen naar u en hierin zitten ook de rekeninguittreksels van het voorgaande jaar.
Zo kan je ook mee volgen wat er juist word gedaan met het geld van de rubriekrekening. Ik heb 7 jaar in schuldbemiddeling gezeten en volgehouden tot het einde. Het was een zware tijd maar ik ben er nu sinds een half jaar vanaf en heb een nieuwe start gekregen. Ik kan alleen maar zeggen volhouden tot het einde. veel succes.
Van het jaarverslag weet ik. Ik wou alleen het saldo weten van de rubriekrekening daar ik te horen krijg dat er geen reserves zijn....( nog geen uitbetalingen gebeurd, maar mijn loon al 6 maanden naar de rekening....min de procedurekosten zou er nog 5k erop moeten zijn, dus geen reserves vind ik raar....)

Reclame

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#4 , 10 dec 2019 18:30

Neen. De houder van de rubriekrekening is de notaris/schuldbemiddelaar/advocaat...
Enkel hij heeft toegang tot die rubriekrekening. Per dossier opent hij een aparte rekening om één en ander gescheiden te houden. Het is niet omdat u 1 van de dossiers bent dat u consultatierecht hebt.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”